Pazar, Eylül 15, 2013

Etsiz çiğ köfte

Eşim ne zamandır istiyordu.. Bir keresinde de kendi denemiş ben evde yokken ama tarifte içine tarçın koydurduğu için bence bir garip olmuştu tadı fena olmamakla birlikte.. Böyle söyleyince, sanki eşim pek yemekten anlamaz gibi oldu ama güzel yapar Tolga.. Bazı yemekleri hatta benden daha iyi yapar..

Ben de internette gezindim biraz, sonra gözüme Lezzetçi'deki tarifi kestirdim.. Ufak tefek değişiklikler yaptım.. Fotoğrafı yedikten sonra çekmek aklımıza geldi, o yüzden çok iyi değil ama idare eder.. Benim tarifim şöyle..



Malzemeler
1.5 su bardağı çiğ köftelik esmer bulgur
1 soğan (ince ince doğranmış)
2 diş sarımsak (havanda dövülmüş)
1 yemek kaşığı domates-biber salçası karışımı
1 tatlı kaşığı kimyon
1 büyük domates (rendelenmiş)
Yarım demet ince doğranmış maydanoz
1 tatlı kaşığı isot
1 çay kaşığı nane
Tuz, kırmızı biber, karabiber

Köfte ile servis için: marul ve limon

Yapılışı
Bulgur derin bir kaba alınır. Üstüne yarım su bardağı kaynar su gezdirilir. Bu arada soğan ince ince doğranır. Bulgurun üstüne eklenir. Maydanoz dışındaki tüm malzemeler eklenir ve yoğurulur. Ben mutfak robotuna tam 25 dakika yoğurttum, bu aşama benim için kolaydı ama elde yoğurulunca ne kadar yoğurmak lazım bilemiyorum.. Bulgurlar yumuşayana kadar yoğurmak gerekiyor.. Sonrasında köfte şeklini verip, marul ve limonla servis edebiliriz.. 

20-25 adet köfte çıkıyor bu tarifle..

Afiyet olsun..


3 yorum:

seolara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
seolara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
seolara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.