Salı, Nisan 14, 2020

Yıllar sonra yeniden mi?

Herkese Merhaba,

2008 yılında Belçika'ya ilk taşındığımda can sıkıntısından yazmaya başlamıştım. Ve kızım doğduktan sonra çok uzun bir ara verdim yazı yazmaya. Ama bu karantina günlerinde madem evdeyiz ve bol bol yemek yapıyoruz. Neden bunları paylaşmayayım diye düşünerek yeniden eski dükkana dönmüş oldum..

Bana blogun en büyük faydası aslında yemek kitabı görevi görmesi.. Yaptığım beğendiğim tarifleri bulmak çok kolay olduğu için burası benim için hazine.. Kendim için yazıyorum diyebilirim. Sizler de faydalanırsanız ne mutlu.

Bugünün tarifi peynir topları.. Arkadaşım Olcay çok güzel yapar, onda ilk kez görüp heveslendiğim bir tarif, hazır evdeyken de tarifi uyguladım.. İşte geliyor..


PEYNİR TOPLARI
350 gr lor peyniri
2 yumurta
2 yemek kaşığı çörekotu
1 tatlı kaşığı karbonat ve mahlepli kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz (silme)
1 çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
Üstü için susam

YAPILIŞI
Tüm malzemeleri bir kapta homojen bir karışım olana kadar karıştırın. Sonra tatlı kaşığı kadar elinize malzemeden alıp yuvarlayın. Susama batırıp tepsiye dizin (susamsız da olur). Önceden 175 C'ye ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok: