Çarşamba, Mayıs 24, 2006

Eurovizyon

















Kucukken cok sikilirdim eurovizyon yarismalarini izlerken. Zaten hep sonlarda olurduk, hicbir iddiamiz da olmazdi. Oysa Sertap Erener'den sonra cok sey degisti. Her sene yeniden umut bagliyoruz, bu sene yine olacak diyoruz ama olmuyor maalesef. Bu sene yapilan eurovizyon yarismasi daha cok konusulucak bence. Bunun birinci nedeni tabi ki kazanan finlandiyali grup. Acikcasi bana cok itici gelmediler. Sevimli yaratiklar, ayiciklar olarak dusunduk biz esimle. Biraz abartildigini dusunuyorum. Satanist gruplarini tekrar canlandiracak bir durum oldugunu dusunmuyorum ortada. Onlara ilham verecek, ya daa tahrik edecek bir sey de yok. Sarkiyi da birkac dinleyince aslinda fena degilmis dedim hatta :) Tamamen yillardir eurovizyon'da kazanan lay lay lom amanin da pop muzikmis, ne guzelmiz tavrina elestirel bir bakis olarak algiliyorum ben bunu, zaten bir de halk oylamasi ile secildiler, bircok ulkeden tam puan aldilar. Bence basaridir bu. Zaten grup sozcusu yarismadan sonra "Vejeteryan lokantada et yedik biz" demis. Degisik bir bakis acisi tabi ki. Ama benim favorim Ukrayna idi. Solistini cok seker, kipir kipir buldum. Cok sempatikti bence, sarki da insanin yerinde oturmasina izin vermeyen birseydi. Teflerle, ulusal motiflerle suslenmis bence birinciligi hakeden bir sarkiydi. Sibel Tuzun'e gelince, kendisinin de soyledigi gibi kesinlikle sarkinin Turkce olmasi hataydi. Ayrica en kotu canli performansi izledim kendisinden. Heyecandan olsa gerek normalde soyledigi kadar guzel soylemedi. Sahnedeki yildiz motifi cok guzeldi. Ayrica Sibel Tuzun bana hic Turk havasi vermedi :) sari sari saclari, uzun uzun bacaklari ile tam bir avrupali bayandi dogrusu. Bence soyle esmer seker tadinda birileri katilmasi bizden, nedense boyle hissediyorum. Bir de unutmadan Litvanya cok entresandi. Ben onlara bayildim. 6 siyah takim elbise giyimli adamlardan beklenmeyecek bir sarkiydi. Cok hosuma gitti, ama cok tepki aldilar sarkilarindan dolayi. Oysa alti ustu "Biz eurovizyon'un birincileriyiz" dediler :)



2 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Evrencim, ben küçükken severdim eurovizyon yarışmalarını her ne kadar sonuncu olsak da... Sonra dediğin gibi milletce bosverdik taki Sertap a kadar. Bir heves geldi ama geçen senekinden sonra onu da kaçırdılar... Sibel Tüzünün şarkısını baştan begenmedim zaten o yüzden bu sene hiiç izlemedim... Sadece dün gece haberlerde birincileri gördük bu da neee dedik eşimle gülüştük...
Sibel Tüzün bebişine yazdığı "Kıymetlim" şarkısını İngilizceye cevirse de katılsa bundan daha iyiydi... Sadece benim düşüncem tabi...

Evren Yasa dedi ki...

Bence de Ipekcim Sibel Tuzun cok hos bir bayan, ona bir sozum yok, sadece nedense eurovizyon deyince benim aklima daha cok etnik unsurlarin olmasi gerekiyormus gibi bir sey geliyor. Dedigim gibi ben belki de bu yuzden en cok ukraynanin sarkisini ve solistini begendim. Iste zevkler, renkler olayi :)