Salı, Haziran 13, 2006

Imrendim

Dun yazmayi unutmusum, Cumartesi gunu esimle birlikte Leuven halk kutuphanesine de gittik. Bekledigimizin cok ustundeydi. Ben burada ogrenci oldugum icin zaten cok buyuk bir kutuphane olan universitenin kutuphanesinden faydalanabiliyordum. Ama bizim icin kutuphane genelde ders calisilan, ders kitaplarinin ya da makalelerinin bulunabilecegi bir yer oldugu icin hic farkli bir amacla gitmem, genelde alirim kitaplarimi oturur bir kosede dersimi calisirim. Bu sefer bakalim neler varmis diye gittik ve sasirdik, imrendik, hayran kaldik.

Bir kere yillik uye oluyorsunuz yararlanabilmek icin, bir yilligi 2.5 euro gencler icin, eger 26 yasin ustundeyseniz o zaman da 5 euro. 18 yas alti icin ucretsiz. Bu ucretler mumkun oldugunca dusuk tutulmus, herkes faydalansin diye. Bu cok hos bir yaklasim. Zaten icerisi de insan kayniyordu, cok kalabalikti bence bir kutuphane icin, kitap alabilmek icin sirada beklemeniz gerekiyor, o denli yani. Cok buyuk bir muzik cd'si arsivi var, ayni sekilde dvd koleksiyonu da. Film dvd'leri biraz eski ama biz iclerinden "Sen hic atesbocegi gordun mu?" yu bulunca sevindirik olduk. Cdler arasinda da turkce cd'ler epey vardi. Biz bir yerden baslayip hepsini dinleyelim istedik ve Burhan Ocal'in bir cd'sini aldik. Cumartesi gununden beri balkonumuzda zevkle dinliyoruz kahvemizin yaninda. Bir de Everest'e tirmanisla ilgili bir belgesel vardi, onu izledik cok guzel cekilmis, ilgincti.

Aslidna kutuphaneye kayit olmak icin benim icin daha da iyi oldu. Flamanca cocuk kitaplari ariyordum basit olmalari acisindan, aslinda evde de alip henuz okumadigim iki cocuk romanim var. Biran once onlari bitirip, kutuphanedeki genis arsivden yararlanmaya baslamak istiyorum. Ingilizce roman konusunda da bitmez bir derya var, hemen Star Wars'in ilk kitabini aldim ama henuz okumaya baslayamadim. Herseyden onemlisi, benim kitapcilarda hayranlikla baktigim yemek kitaplarinin bir cogunu orada bulabilmis olmam. Hemen bir tanesini aldim zaten, belki ilerleyen gunlerde size birkac ornek sunabilirim. Cok degisik servis ve susleme onerileri gordum kitapta daha simdiden.

Haftasonumuz bu sekilde daha bir renklenmis oldu. Boyle bir kesiften dolayi da cok mutlu oldum, keske bizim guzel ulkemizde de bu sekilde kutuphaneler olsa, guncel olsalar.. Insanlar kitap okumak icin buralara kossalar da bir kitaba 15-20 ytl vermesek.. Benim Istanbul'da bildigim bir tek Ataturk Kutuphanesi var elle tutulabilecek.. Onun yeri de oyle guzel ki.. Bogaza karsi kitap okumak gercekten hos ama benim hatirladigim kadari ile cok yeni kitaplari bulmak imkansizdi orada. Bir de butun devlet dairelerine coken bir kasvet vardir insanin ici kitap okuma arzusu ile dolmaz orada.. Keske her mahallede herkesin kendinden birseyler bulabilecegi buyuk halk kutuphaneleri olsa.. Keske keske..

Universite merkez kutuphanesi


5 yorum:

BETUL dedi ki...

Ah, keske..
Bizim cocuklarin en sevdigi yer. Kendi kitabimi da alip cocuk bolumune gidiyorum. Cocuklar istedikleri gibi kitap karistiriyorlar, secip begenip eve goturuyoruz. Saatlerce..Sus diyen yok, baski yok, serbestce oynuyorlar, bazen gorevlilerin okudugu kitabi dinliyorlar, sarkilar soyluyorlar.
Internetten hesabiniza girip aldiklarinizin suresini de istediginiz gibi uzatabiliyorsunuz. Video ve cd' ler de cok yarayisli.. Ayrica oyuncak bolumu de var,onlari da alip evde bir muddet tutabiliyorsunuz. Zaten cocuklar bu tur seyleri hevesleri gecince bir tarafa ativermiyorlar mi? Anne babalara hic bir maddi yuk gelmiyor. Gercekten niye bizim ulkemizde boyle seyler yok? Olanlar da kohnemis..

Adsız dedi ki...

Evren Selam,

Bana biraktigin yorum sayesinde blogundan haberdar oldum ve Leuvende yasadigini ogrendim. Biz de gecen Agutos ayinda Brukselden Dusseldorfa tasindik. Flmanca ogreniyor olmani takdir ettim, ben Fransizva ile baya zorlanmistim simdi de az bucuk olan Almancami ilerletmeye calisiyorum:)

Haberlesmek uzere...
www.sweetmoments.typepad.com

Adsız dedi ki...

flamanca ve fransizca :)

Yani o kadar zorlar ki yazamadim bile:)

Doruk dedi ki...

Bir kütüphaneye gidip istediğin kitabı ve hatta yemek kitabını bulmak benim için bir hayal gibi. Tadını çıkar Evren'ciğim.

Evren Yasa dedi ki...

Meger cogumuz da bundan sikayetciymis gelen yorumlar beni cok mutlu etti arkadaslar.. Yemek kitaplarina ben de cok sasirdim, hem de kocaman kocaman kitapolari odunc alabiliyorsun, dun aksam ilk tarifimi de denedim oradan, guzel oldu, bir ara yazacagim buraya da.