Pazar, Eylül 03, 2006

Oy Karadeniz, Karadeniz..

(3000 mt Karadeniz Golu)

Oncelikle Rize gozlemlerimden baslamak istiyorum soze.. Dag etegi anlamina gelen Rize sehri gercekten gorulmeye deger.. Bunca yildir bundan mahrum kaldigim icin cok uzuldum.. Yaylalarda gecirdigim zaman icinde gercekten huzurla doldum.. Yesilin her tonu insana baska bir cosku sunuyor.. Kackarlarda Yukari Kavrun ve Ayder civarindaydik genel olarak.. 3000 mt deki krater gollerini gorme imkanimiz da oldu.. Tabi 9 saat suren macerali bir yuruyuse katlanmak gerekiyor ama sonunda gordugunuz manzara butun yorgunlugu unutturuyor.. 3000 mt'de Kackarlarin muthis suyundan cay demleyip icmek harika birseydi.. Yore halki zaten muazzam.. Ben bir onlarla sohbet etmeye doyamadim bir de lezzetli yemeklere.. Muhlama mi desem, kuru fasulye mi sutlac mi.. Her aksam tulumun yaylalarin huznunu anlatan o ic yakici sesiyle elele tepilen horonlar burada kadin-erkek ayriminin olmadiginin en guzel gostergesi.. Her yastan insanin coskuyla neseyle horonda senkronize hareketlerle bu guzel halk dansini yasatmalari ve buna bu kadar bagli olmalari beni cok mutlu etti.. Tanistigimiz her guzel Karadeniz insanina tesekkur ediyorum. Yaylalar ne kadar guzelse, Trabzon ve Rize merkez de o kadar sikici geldi bana.. Havanin cok sicak olmasi, nemin cok yuksek olmasi belki bana boyle hissettirdi ama gercekten aradigim Trabzon'u, Rize'yi bulamadim..


Daha detayli anlatimlarim da olacak ama simdilik bu kadar.. Yakinda gorusmek uzere..

(Gollere yuruyus esnasinda)

(Ayder Yaylasi)

4 yorum:

Yesim dedi ki...

Evrencim ne güzel yerler gezmişsiniz, bütün fotoğraflara bayıldım. Ben de Karadenizi çok merak ederim ama bir türlü gidemedik işte, artık sen bize bütün detaylarıyla anlatırsın ne güzel :)

Sevde dedi ki...

Evren hoş geldin..şimdi sen kendini ne kadar dinç ve enerjik hissediyorsundur eminim (umarım yanılmıyorumdur ) Karadenizin o güzel havası bambaşka yapar insanı..e hazır bu kadar dinlenmişken ve mutfağında seni özlemişken, bize de yeni tarifler lazımken bööylee iştahımızı kabartıcak,kolları sıvarsın sen şimdi değil mi :)

Adsız dedi ki...

Harika biyer Karadeniz yaa hep bi karadeniz turuna katılmayı isteriz eşimle bakalım inşallah kısmet olurda bu cennet yerleri görürüm mis gibi temiz havası sarmış bloğunu

Evren Yasa dedi ki...

kesinlikle karadeniz turu yapmak isteyenlere oncelikli olarak gidin derim, gercekten insan yenilendigini hissediyor.. bambaska bir dunyaydi benim icin..