Pazar, Eylül 17, 2006

Toca'nin Dogumgunu Pastasi


13 Eylul sevgili esimin dogumgunuydu.. Bu aralar cok fazla calismak zorunda kaliyor, mesela simdi gecenin 2si, o bir yandan makale okuyor ben bir yandan blogu guncelliyorum.. sirf manevi destek olsun diye de yanindayim.. Bu kadar yogun calistigi icin, aksam dokuzlara kadar da ofiste kaldigi icin pek birsey yapacak vakit yoktu bu sefer.. Ben de evde kucuk capli bir surpriz hazirladim esime. Cok calistim o gun ama bence degdi..

Menu olarak talas boregi, iki renkli salata, zeytinyagli sarma ve biber dolmasi ile tabi ki yaspastayı uygun gordum. Bugun de zaten yaspastayı nasıl yaptgımdan bahsetmek istiyorum. Oncelikle degisik ve orjinal birsey yapmak istiyordum. Aslinda esim dagcilikla ilgilendigi icin ona su tarz birseyler yapmak istedim ama sonra figurleri yapmak zor geldigi icin vazgectim. Bir de gıda boyası kullanmadan tamamen dogal olsun istiyordum. Ve sonunda gullerle suslemeye karar verdim.. Gulleri de cikolata ile renklendirilmis marzipandan yapmanın iyi olacagini dusundum. Hemen bir paket marzipan aldım ve Pastaci'nin blogunda anlattigi gibi ilk gul denememi gerceklestirdim.


Sonrasında yapabilmenin heyecani ile pastayi neli yapmalıyım falan filan hepsini dusundukten sonra asagidaki tarif ortaya cikti. Bu arada marzipandan degisik figurler yapmayı ogrenmek icin sehir kutuphanesine gidip arastirdim, bir kitap buldum. Yakinda oradan da degisik seyler aktarmayi dusunuyorum. Sonunda tocanın en sevdigi pasta turu olan beyaz kremalı frambuazlı pastamdan yapmaya karar verdim, tabi herseyin mukemmel olmasına gayret ederek. Tarif asagida..


Malzemeler
Pandispanyasi icin
4 yumurta
1 su bardagi un (2 yemek kasigi un yerine kakao kullandim)
1 su bardagi seker
1 paket kabartma tozu
1/2 cay bardagi su
1 paket vanilin

Ic Dolgu Malzemesi icin
200 ml cig krema
2 yemek kasigi pudra sekeri
300 gr frambuaz
100 gr parcalanmis cikolata (sutlu ya da bitter olması size kalmis, ben %70 kakao iceren bitter kullandim)

Ust Krema
1 paket krem santi
80 ml soguk sut (paketin ustunde yazan miktara uyun siz, buradakiler farkli olabilir diye ozellikle yazmak istedim)

Guller ve yapraklar icin (7 adet gul ve 6-7 adet yaprak icin)
150 gr marzipan
1 yemek kasigi eritilmis cikolata


Yapilisi
Oncelikle yumurtaların sarısı ile beyazı ayrılır. Onemli noktası su, beyazlarin icine bir damla dahi sarisi karismayacak. Beyazlar mikserin hızlı devrinde 10-15 saniye cirpilir. Icine seker ve vanilin eklenir, macun kivamina elene kadar gene hizli devirde cirpilir. Sarilar eklenir, karisana kadar cirpmaya devam edilir. Su eklenerek cirpilir. Ayri bir kapta un (kullanacaksaniz kakao) ve kabartma tozu elenir ve yumurtali karisima eklenir. Yaglanmis, unlanmis 30 cm'lik kaliba dokulur ve onceden isitilmis 180 derecelik firinda 30 dak pisirilir. Pisirme suresi firindan firina degisebilir ama pismeden once firini acarsaniz, ortasi sonuyor kekin. Pasta kekimiz sogumaya birakilir.

Ic malzeme icin cig krema pudra sekeri ile katılasana kadar cirpilir. Soguyan kekimiz ortadan ikiye kesilir. arasina once parcaladigimiz cikolata parcaciklari serpilir. Ustlerine kremanın yarisi aktarilir, sonra bogurtlenler dizilir, en son kremanin kalan yarisini bogurtlenlerin ustune surulur. Pastanın ikinci kati kapatilir. Krem santi hazırlanir ve pastanin ustune guzelce pasta spatulasi ile sivanir. Soguması icin dolaba alinir.


O arada biz de gullerimizi hazirlayabiliriz. Marzipanın icine erimis ve ilinmis cikolata eklenir ve karistirilir elle. Sonra ufak ufak toplar yapılır ve buzdolabi posetinin yardimi ile ince gul yapraklari elde edilir. guller olusturulduktan sonra pastanin ustune istedigimiz gibi yerlestiririz. En son olarak sıcak cig krema ile erittigimiz cikolata ile yazılari yazabiliriz. Buzdolabi posetinin icine cikolata konulur ve ucu kurdanla delinir ise ince bir yazi yazma imkanina kavusuruz.


Afiyet olsun.. Insan sevdikleri icin guzel seyler yapinca ve yuzlerindeki mutlulugu gorunce tum yorgunluklara degiyor, degil mi?

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Evren günaydın pastan nefis görünüyor. Eşinin doğumgümüde kutlu olsun. Nice senelere beraber olusunuz inşallah. Sevgiler Ebru

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkurler Ebru, pastayı begenmene sevindim.

Pia dedi ki...

günaydın evren, gercekten nefis görünüyor, ne kadar ozenmissin....

Adsız dedi ki...

Merhaba Evrencim,

Ellerine sağlık. Bu gül ve yapraklr harika olmuş! Marzipanı nerden bulabilirim?

Sevgiler, selin

(www.selincaglayan.com)

Evren Yasa dedi ki...

Saol Piacim dedigin gibi cok ozendim cok guzel olmasini istiyordum.

Selincim, tesekkurler begenmene sevindim. Marzipan biliyorsundur ama ben gene de yazayim badem ve sekerden yapiliyor, istersen evde badem unundan da yapabilirsin. Burada marketlerde falan pakette satiliyor ama turkiye'de nerede bulunabilir bilemiyorum, bir arastirmak lazim. Marzipanin tarifini ben buradan verecegim gelecek gunlerde, oyle de deneyebilirsin istersen.

limoncicegi dedi ki...

Ellerine sglik Evren, senin gibi zor sartlarda bile guzel suprizler hazirlayan ve destek olan es herkese nasip olmuyor. Umarim bir omur boyu beraber boyle guzel devam eder. Esine de mutlu yillar
marpzen ile ilgili bilgileri de bekliyorum

Evren Yasa dedi ki...

Kruidnagel, gulleri yaparken fotograf cekmedim, tek basima yaptigim icin cekemedim daha dogrusu. Ama bir dahaki sefere soz yaparken fotograflarini esime cektiririm. Marzipandan cok guzel degisik figurler yapilmis elimdeki kitapta, fotograflarini cektim, sadece duzenlemesi kaldi, bos bir zamanimda yapip buraya aktaracagim.

Limoncicegi, ne guzel seyler soylemissin, simardim :) saolasin.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Evrenbal'cığım,
Harika olmuş canım pastan ellerine sağlık,şimdi arkadaşlarla oturmuş seyrediyoruz resmini.Marzipan burda yok orada olduğu gibi.Bana da arkadaşım devamlı Almanya'ya gittiğnde getirir bol bol.Ben kokos çok yaparım Marzipanla,sende denesen harika oluyor.Tekrar ellerine sağlık bu güzellik için canım.

Sevgiyle kal..

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkurler damak tadi, begenmenize sevindim. Ben de yaptigim pastalar icinde en cok bunu begendim hem goruntu hem lezzet acisindan. Marzipanin orada bu kadar kolay bulunamadigina uzuldum, cunku ben seker hamuru bana cok yapay geliyor nedense :) marzipanin tadi tek basina bile cok guzel. Ama nasil kokos yapiyorsun tarifi var mi blogda? Bakip ogreneyim ben de.

Adsız dedi ki...

Evrencim merhabalar
ben Sinem ( itu/yaldizli)ben de senin gibi gurbette kendime gore bir tarif araken senin sitene rastladim, resimlerinizi de gorup hemen murat a mail attim. sayenizde daha da sisko olacagiz :))
esine de selamlar
Sinem & Murat

Evren Yasa dedi ki...

Merhaba sinemcim,

uzaklarda olmanin ne demek oldugunu bilen biri olarak gurbette olmanin zorluklarini cok iyi tahmin ediyorum, ozellikle uzaklarda olmak, istedigin zaman sevdiklerinin yaninda olamamak insani dusunduruyor..beni bulmus olmana cok sevindim, her zaman beklerim :)