Pazartesi, Kasım 13, 2006

Patates Ye - 16 Ozet Birinci Kisim

Gelelim bu ayki sahane yemeklere.. Hepsi birbirinden leziz, hepsi birbirinden sahane.. Tahmin edeceginiz uzere cok fazla sayida katilim var, yavas yavas 1-2 gun icinde ozetleri tamamlayacagima inaniyorum.. Aksama da ikinci posta gelecek.. Yani beni takip etmeye devam edin lutfen..

1- Ilk olarak San Diego'dan Tuba'nin penceresinden bakiyoruz patates etkinligine.. Tuba bizim icin Patatesli Kofte yapmis.. Denenecekler listesine aldim bile ben :)


2- Amerika'dan sonra Ege'nin incisi Izmir'e gidiyoruz. Nilay bizim icin Cafe Sardunya'da icli patates koftesi hazirlamis. Daha ikinci durakta karnimizi tika basa doyurmamak icin yolumuza devam ediyoruz.. Tabi once ellerine saglik demeyi unutmuyoruz Nilay'a..


3- Izmir'den biraz guneye gidip Marmaris'te Ayse hanimin mutfagina konuk oluyoruz. Bizler icin Coban Kobete Patates hazirlamis. Mmmm cok guzel olmus..


4- Sonbaharin son guzel gunlerini gunesli tatil beldelerinde gecirdikten sonra Istanbul'a uzaniyoruz.. Hayriye'nin bizim icin hazirladigi patates musakkanin kokusu zaten bizi gidecegimiz yere dogru yonlendiriyor.. Hemen bir dilim alalim..


5- Istanbul'dan sonra Ankara'ya dusuyor yolumuz. Kristal Kelebek'in sahibi Asli bizi kapida karsiliyor.. Bizim icin super bir borek hazirlamis.. Hem sosisli hem de gunun anlam ve onemine uygun olarak patatesli..


6- Yemek bahane blogunda ise Muge Patates Keki hazirlamis. Hem pratik hem de ilginc bir tadi olan bir tarifin tadina bakmadan tabi yolumuza devam edemiyoruz..


7- Istanbul'dan gene bir mutfaga konuk oluyoruz. Hem de bol secenekli bir masaya oturuyoruz bu sefer.. Diyalog yemekleri blogunda bizler icin surpriz patates, patatesli corek, patatesli kahvalti keki ve patatesli borek hazirlanmis. Hepsinin tadina bakiyoruz buyuk bir zevkle..


8-Filiz'in Mutfaginda bizi eglenceli tarifler bekliyor. Hem sebzeli patates hem de sosisli cips goruntu acisindan lezzet acisindan kalbimizden vurmayi basariyor.. Filizcim ellerine saglik senin de..


9- Poliler Mutfakta benim de bu ayki etkinlik icin denedigim Patates Dolmasini bizimle paylasmis.. Hemen hemen tariflerimiz de ayni. Tabak suslemesi de ayrica cok hos..


10-Istanbul'dan nir bloga uzaniyoruz simdi.. Tabakta blogunun sahibi Perihan Patates Kebabi yapmis etkinligimiz icin. Ana yemek olarak oldukca lezzetli bir yemege benziyor bence..


11- Ilk etkinligi oldugu icin heyecanla hazirlanmis bir blogcunun mutfagindayiz simdi.. Yemek Senligi'nde Hulya Firinda Ikiz Patates hazirlamis.. Ellerine saglik diyerek yaninda ayriliyoruz.


12- Gene istanbul'dayiz. Mahzun Prenses bizim icin bakalim ne hazirlamis? Prenses usulu kuru otlu patates tarifi icin hemen kagidi kalemi hazirliyoruz..


13- Istanbul'dan Pinar'in Kulubesine davetliyiz simdi de.. Iki guzel tarifle karsimizda Pinar.. Patatesli Omlet ve Patatesli Cig Kofte...


14- Deniz asiri memleketlerden, Amerika'dan bize sesleniyor Burcu.. Hem de enfes kokular esliginde.. Pastirmali Pirasali Patates Graten mis gibi kokuuyor taa buralardan.. Acep tadi ne kadar guzeldir.. Burcu'nun blogunun Ingilizce oldugunu hatirlatip yolumuza devam ediyoruz..


15- Simdi de Karadeniz'deyiz.. Eregli'den Pinar'in bloguna davetliyiz.. Herkesin sevdigini dusundugum patates koftesi tarifi ile karsimizda..


16- Cayin yanina cok iyi gidecegini dusundugum Patatesli Corek tarifi ise Pembeli'nin Mutfagi'ndan geliyor.. Ellerine saglik Nazife..


17- Devletsah gene muazzam bir sunumla karsimizda.. Herkesin bildigi patatesli omlet yaptim diye yazmis, ama goruntu herkesin bilmedigi birsey.. Orasi kesin..


18- Sevgili miss cilek etkinligi kacirdigi icin uzuldugunu yazmis. Ben de uzuldum dogrusu. Aslinda genelde ikinci pazartesiye denk gelecek sekilde ayarlaniyordu etkinlikler ben de o yuzden 13 unun uygun olacagini dusunmustum ama keske 20si deseymisiz.. Gene de salatalar super, ellerine saglik..


19- Sevgili Nurdan blogunda genelde incik boncuklari ile bizi sevindiriyor olsa da bu kez yuzumuzu patatesli tariflerle gulduruyor.. Salcali patates salatasi karsinizda..


20- Surekli ilgiyle takip ettigim bloglardan biri olan Mekanimiz Mutfak'in degerli ascilarindan Sule bizim icin bakalim neler hazirlamis?Hem mantar hem patates, goruntu de muthis.. Ben cok sevdim bu mantarli patates bohcasini...


21-Emel'in Yemek Gunlugu'ne bakalim bugun hangi tarif yazilmis.. Ortakoy'de bogaz karsi yemeye doyamadigimiz kumpir keyfini evde yasamaya ne dersiniz?


22- Gene uzaklara, taa Isvicre'ye gidiyoruz.. Hem de Patates Dolmasi tarifi icin taa Denizde Kum'un bloguna.. Harika gorunuslu patates dolmalari bunlar.. Dolma severler icin yeni bir tarif..


23- Annemin Sable Biskuvisi'nde harika goruntusu ile kalbimiz daha yemeden cezbeden bir tarif var.. Gene mantar ve patates ikilisi karsimizda.. Patates ve Mantar Keki yeme de yaninda yat diyor...


24- Ve etkinligin ilk tatli tarifi ile Hanimis karsimizda.. Elma ile patatesten yapilan bu guzel tarif icin Patelma ismi bence cok yakismis Hanimis..


25- Sosisli Patates Dolmasi ile patates dolmalarina yeni bir soluk getiren Tarif Bahcesi benim kumpir icinde cok sevdigim hatta en cok sevdigim sosis ile patatesi yanyana baska sekilde getirmis. Ben tarifi cok begendim. Eminim lezzet acisindan cok tatmin edicidir.. Ellerine saglik Nesrin..


26- Salata pastasi gercekten pasta kadar renkli ve goze hitap eder olmus Benar.. Tarif icin ilk kez etkinlige katilan Benar'in bloguna yonlendiriyorum sizleri..


27- Sonia kendi blogunda ilginc bir tarifle karsimiza cikiyor.. Domates kompostosunda patates koftesi tarifin ismi.. Vejeteryan olanlar ya da soguk mezelerden hoslananlar icin..


28- Eski memleketim Kanada'dan Bereketli olsun blogunun sahibesi Sule bizler icin yer elmasi denemis.. Bakalim hemen nasil olmus??


29- Rustic'ten sahane fotograflar esliginde bir patates tarifi aliyoruz.. Kundur dolmasi cogumuz icin sanirim yeni bir tarif olacak..


30- Gulenay'in Sofrasi'nda firinda kumpir var.. Olsa da yesek seslerini duyuyorum sanki..


Simdilik tariflere biraz ara verelim.. Ama devami aksama karsinizda olacak..

Blogu olmayan arkadaslarin gonderdigi tarifleri de en son post olarak biraraya getirip hepsini birden yayinlayacagim. Gecikme icin lutfen kusuruma bakmasinlar..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar evrenciğim etkinlik ev sahipliği kolay değil ama bende merakta kaldım bakalım akşama benim site yayınlanacakmı sevgiler

Ferhanca dedi ki...

evren merhabalar, www.ferhanca.blogspot.com ben de tarif var eylül ayından nasıl yollasam ..sayfamın sağ tarafına sebin güzel patetesleri yerleştiremiştim.. sevgiler.. ferhan

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Evren'ciğim,
Bende börek yapmıştım mail attım adresine ama sanırım gitmemiş.4 gündür de yattığım için olan bitenden haberim ancak bugün oldu,benim tarifi göremeyince üzüldüm.Sanırım sana ulaşmamış,sağlık olsun ne denir ki başka..

San ave ailene mutlu bir hafta diliyorum sevgiyle kal.Etkinliğin de hayırlı olsun canım..

Sevgiyle kal.

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Evren,
Çok güzel olmuş hepsi harika...Etkinlik ve evsahipliği hakkında senden detaylı bilgi sahibi alabilirmiyim?İleride ben de gerçekleştirmek isterim.Bu arada tarifim yayınlandığı iiçin çok sevindim.

Sevgiler,
Müge

Burcu dedi ki...

Evren, cok guzel bir siralama yapmissin, eline saglik.

Evren Yasa dedi ki...

Sevgili Muge once senin soruna cevap yazayim hemen.. portakal agacinin ana sayfasinda etkinlikler diye bir link var sag frame'de.. oraya tiklarsan eger etkinlik ozetlerinin linkleri falan da var hatta. Sol tarafta ise gelecek etkinliklerin ev sahipleri yaziyor.. konular henuz belli degil. haticeye bir mail atarsan seni siraya alacaktir hemen..

Burcucum, hicbir siralama yapmadim dogrusu. E-maillerin bana gelis sirasina aynen uyarak yayinliyorum tariflerimizi, kimseye haksizlik olmasin di mi ama :)

arkadaslar sozleriniz icin cok tesekkurler, yogunluktan dolayi tek tek cevap yazamiyorum kusuruma bakmayin lutfen..

Adsız dedi ki...

Yapanların ellerine sağlık...Evren sende bayağı uğraştın sanırım yayınlamak için sana da teşekkürler :)

Bu etkinliğe katılım daha çok oldu galiba,seçtiğin konunun çokk geniş bir uygulama yelpazesine sahip olmasından olsa gerek...

Selam ve sevgiler...



www.blogcu.com/serinmavi