Perşembe, Aralık 07, 2006

Cikolatali Kis Gunu Keki



Bu tarifi bu aksam caya gelecek olan arkadaslarim icin alelacele yaptim ama benim cok hosuma gitti. Kac gundur yogun cikolatali kakaolu bir kek yapmak istiyordum, hani soyle puf puf yumusacik, guzel kabarmis bir kek.. Tam istedigim gibi oldu. Tarif Gonul Candas'in kitabindan.. Hatta ben tarifi kafama gore degistirip yenilikler yaparken esime yakalandim. O daha tutucu tarif degistirme konusunda. Cikolatalari dogruyordum tarifte olmamasina ragmen.. Ne yapiyorsun, bunlar erir (cok garip birseymis gibi) dedi.. Ben de erisin diye koyuyorum zaten dedim.. Sonrasinda da tarifte var mi peki diye sordu, ben de yok, benim uydurmalarim gene dedim.. :) Boyle baslayan kek maceramiz mutlu sonla bitti.. Bu arada tarifin orjinal ismi de Brawni idi ama ben bundan hoslanmadigim icin benim tercihim daha sicak bir isim kullanmaktan yana oldu..

Fotografta dekor olarak gordugunuz guzel cilek ise aslen bir marzipan sekeri. Noel babanin ya da Claus azizinin dogum gunu olan 6 aralik gunu genelde burada isyerleri calisanlarina noel babadan gelmis gibi masalarina sekerlemeler, cikolatalar birakiyorlar.. hani sanki gece gelmis de bunlari senin masana birakmis gibi.. ya da ortalika noel baba kiliginda dolasan mesai arkadaslarinizdan biri oluyor, yaninda da Zwarte Piet.. eger zwarte piet'i operseniz size bir hediye veriyor.. zwarte piet ya da black piet (siyah piet demek aslinda) de yani tam anlamiyla kapkara.. yuzunu boya ile boyamis oluyor ve sizi optugunde siz de kapkara oluyorsunuz.. aslinda tam samata oluyor isyerinde.. neyse benim kazandigim sekerlerden biri de buydu.. boylece anisini da anlatmis oluyorum sizlere :)


Malzemeler
4 yumurta
4 yemek kasigi kakao
4 yemek kasigi sut
1.5 su bardagi seker (250 ml kullandim 300 ml yerine)
1.5 su bardagi un (bunu da 250 ml kullandim-gayet yeterli geldi)
1 su bardagi parcalanmis ceviz
1 paket tereyagi
1 cay kasigi kabartma tozu (ben 2 cay kasigi kullandim)
20-30 gr bitter cikolata (orjinal tarifte yoktu)



Yapilisi
Oncelikle tereyagi mikrodalgada ya da ateste eritilir, sogumaya birakilir. Bir kapta yumurtalar seker ve kakao ile cirpilir. Yag ilave edilir, biraz da yag ile cirpilir. Sonrasinda sut eklenir, cirpilir. Un ve kabartma tozu ayri bir kapta karistilir, karisimin icine elenir. Mikserin dusuk ayarinda karistirilir. Son olarak ceviz parcalari ve cikolata parcaciklari eklenir, tahta kasik veya spatula ile karistilir. Yaglanmis dikdortgen bir kalibin altina yagli kagit serilir (olmasa da olur -kaliptan kolay cikti-ben keserken kalibim cizilmesin bir de ilk kez yaptigim icin ne olur ne olmaz diye serdim). Onceden isitilmis 160-170 derecelik firinda bir saate yakin pisirilir. Ortasi kolay pismiyor, o yuzden kurdan testi yapmadan firindan cikarmayin derim ben.. Firindan ciktiktan sonra soguyunca dilimlenir, yaninda arzuya bagli olarak kremsanti ya da ustune sicak cikolata ile servis edilir. Ama bence tek basina da yeterince doygunluk veriyor, esantiyona hic gerek yok :) Afiyet olsun, yanina guzel bir kahve, ya da soguk bir bardak sut almayi da unutmayin..

Not:
Kullandigim kalip 27 x 20 cm lik dikdortgen

Bu arada haftasonu burada degilim, yorumlariniza pazartesiden itibaren cevap verebilecegim.. Belcika icinde cok guzel kesfetmek uzere kisa sureli bir tatil yapacagiz.. bu arada soylemeyi unuttum aslinda ben bugunlerde cok mutluyum cunku ablamla enistem yilbasinda bizimle olacaklar.. super tatil planlari yaptik.. iki hafta icin geliyorlar ama biz gezmedik yer birakmayacagiz sanirim avrupada :)) bizim icin de cok iyi olacak, vizeyi de almislar bugun mujdeli haberi de aldim yupppppiiii!!!


14 yorum:

limoncicegi dedi ki...

Evren güzel bir kek ve güzel misafirler.. Hersey tamam ama su tariftedki bir apket tereyagina aciklik getirir misin ? Sakin bu bizim 250 gr tereyağ kalıplarından olmasın ?? Noluuurrr olmasin :)

limoncicegi dedi ki...

canim paket olacak ..

Evren Yasa dedi ki...

limon cicegi, dusundugun gibi maalesef.. cok masum bir hamurisi degil bu kis keki.. ama belki siviyag ile de yapilabilir, denemek lazim.. ben tarifin ana unsurlarina sadik kaldim.. tadi muthisti.. bir de epey buyuk bir kek oluyor, bir dilim cok da buyuk kabahat sayilmaz sanirim.. :)

nilay dedi ki...

merhaba Evren :)
nefis görünüyor...ama neden hep çok lezzetli şeyler aynı zamanda çok kalori içeriyooor :( yağı azaltsak ,onun yerine sütü arttırsak..? ne dersin ;)

sevgiler

vintage biscuit dedi ki...

ellerine saglikkkk
hep kek yemek istiyorum bu sira

Yesim dedi ki...

ooo ne güzel olmuş bu kek böyle, ellerine sağlık. Ablanların geliyor olması çok güzel, tam da güzel zamanda geliyorlar her yer ne kadar canlı ve güzel dimi? Bol bol gezersiniz artık :)

Adsız dedi ki...

Eline sağlık,çok leziz görünüyor,

selam ve sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

nilaycim maalesef hayatin gercegi bu, benim de tum sevdigim seyler kalori bombasi mubarek :)

vintageim ozlemisim seni buralarda uzun zamandir yoktur.. ben seni okumaya devam ediyorum bu arada trendleri kacirmamak lazim :)

yesimcim, begeenmene sevindim.. ablamlar konusunda da haklisin, tam noel vakti kisin gelinebilecek en guzel zaman. isin guzel yani biz de tatiliz..

serinmavi, tesekkurler..

SEDA dedi ki...

kek süper görünüyor.içindeki çikolatalarla birlikte nekadar nefis bir lezzete sahip olduğunu çok iyi tahmin edebiliyorum.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Kış günü kekin çok nefis olmuş tam benlik desem acaba banada uzatır mısın 1 dilim kalmışsa.))Ellerine sağlık güzel yüzlü melek evrenbal'ım benim..
Canım senin yaptığın herşey çok güzel ve lezzetli oluyor ellerine sağlık tekrardan..Afiyetler olsun,ağız tadınız hep bu kek kıvamında kalsın..

Mutlu ol tatlım,kocaman öpüyorum seni..Herşey için teşekkürler..

damak tadı Gül

Evren Yasa dedi ki...

sedacim dedigin gibi cikolata girdin mi isin icine, akan sular duruyor :)

gulcum, ne guzel yazmissin oyle simartiyorsun beni walla :) bir dilimcik kalmadi ama ben sana yaparim cok hizli oluyor :) sen atla gel..

Adsız dedi ki...

Evrencim harika görünüyor bende rahatsızım biraz sıcak çayımın yanında 1 dilime hayır demezdim bu arada bende yeni bi blog kurdum kendime yeni linkimide eklersen çok sevinirim

Adsız dedi ki...

kirazdali.blogspot.com

DAMLA dedi ki...

Tarifini gördüm ve hemen aşağı mutfağa inip yaptım.
Sonuç: M-U-H-T-E-Ş-E-M
Bu tarif için teşekküler :)