Cumartesi, Şubat 17, 2007

19. Yemek Etkinligi - KEKLER

Benim en cok sevdigim etkinlik konularindan biri bu oldu bu ayki.. Gercekten Kekevi'ye bu guzel tercihinden dolayi tesekkurler..

Dogumgunumde bir arkadasimin aldigi Anne Wilson imzali kitaptan iki tarif denedim ben de etkinlik icin. Kitapta cok guzel tarifler var, zamanla sizlerle paylasmaya calisacagim..

RECELLI SUSLU KEK

Kalip: 20 cm kelepceli kalip

Malzemeler
140 gr un
50 ml kakao
225 gr seker
100 gr tuzsuz tereyagi
1 yemek kasigi cilek receli
4 yumurta
1 cay kasigi kabartma tozu (orjınal tarifte yok)

Cikolata kaplamasi icin
150 gr cikolata
60 ml cig sut kremasi

Yapilisi
1) Firin 180 dereceye isitilir ve 20 cm'lik bir kalip yaglanir. (arzuya bagli olarak yagli kagitla da kaplanabilir, ben her zaman tabana mutlaka koyuyorum cikarmasi cok kolay oluyor)

2) Kakao, un ve (kabartma tozu) bir kaba elenir. Ortasi acilir.

3) Recel (buyuk parcalar varsa bicakla kucultun), yag ve seker bir kapta ocaga alinir. Yag eriyene ve seker cozulene kadar isitmaya devam edin. ben karistirarak isittim ve homojen bir karisim olmasi gerekiyor.

4) Unlu karisimin ortasina bu karisim dokulur. Mikserle cirpilir. Yumurta sarilari eklenir, cirpilir.

5) Yumurta beyazlari da ayri bir kapta tepecikler olusana kadar cirpilir ve bir kasikla 4 numaradaki karisima yedirilir. Karisim kaliba alinir ve 50 dakika pisirilir. Sogumasi icin kalıpta 15 dakika beklendikten sonra telin ustune alinir.

6) Cikolatali karisim icin mikrodalgada ya da ben maride cikolata eritilir, krema ile karistirilir iyice (cok cirpmayin hava kabarcikli olmamasi lazim, elle sadece birbirine gecisin saglanmasi yeterli). Biraz soguduktan sonra kekin her yeri bu cikolata ile kaplanir (tel ustunde cok kolay oluyor).

7) Orjınal tarif disinda benim yaptigim gibi suslemek isterseniz de 50 ml ekstra kremayi kalan erimis cikolatadan 1-2 yemek kasigi kadar ekleyip mikserle iyice cirpin. Suslemek icin kullanabilirsiniz. Afiyet olsun..

BEYAZ CIKOLATALI YOGURT KEK


Kalip:
20 cm kelepceli kalip

Malzemeler
125 gr tuzsuz tereyagi
110 gr seker
2 yumurta cirpilmis hafifce
1 cay kasigi vanilla esansi
100 gr beyaz cikolata (rasgele dogranmis)
125 ml vanilyali yogurt (yoksa normal de olur)
210 gr un
1 cay kasigi kabartma tozu

Ustteki kaplama icin
125 gr cig sut kremasi
60 gr beyaz cikolata, erimis
2 yemek kasigi yogurt

Yapilisi
1) Firini 180 dereceye isitalim. 20 cm'lik kelepceli kalip yaglanir.
2) Yag ve seker bir kapta iyice cirpilir. Az az yumurta eklenir ve cirpilir. Vanilya esansi eklenir ve karistilir iyice.
3) ben mari usulu ya da mikrodalgada beyaz cikolata eritilir. Yagli karisima yogurtla birlikte eklenir ve homojen bir karisim elde edilir. En son kabartma tozu ile karistirilmis un karisima tahta kasikla yedirilir.
4) Kaliba karisim dokulur ve kasikla ustu duz hale getirilir. Yaklasik 40 dakika pisirilir. 15 dakika kalibin icinde sogumasi beklenir ve sonrasinda tel ustunde iyice sogutulur.
5) Ust kaplamasi icin krema ve erimis cikolata kasikla iyice karistirilir ve en son yogurt eklenir. 5 dakika boyunca karistirilir. Istenilirse kekin her tarafina surulur istenirse benim yaptigim gibi suslemelerde sadece kullanilabilir.

(Kekin yani icin erimis bitter cikolatayi spatula ile kenarlarine surup, suslu boncuklardan serpebilirsiniz..)

Afiyet olsun..

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Herhalde kek gününün ilk tarifleri senden geldi. Benim de beyaz çikolatalı bir kekim vardı. Baktım yayınlamamışım da. Artık başka güne :) Ama çikolatanın o dokusu ne güzel oluyor değil mi? Ellerine sağlık

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık canım, her ikisi de muhteşem görünüyor, sevgiler :)

Evren Yasa dedi ki...

Devletsah, sanirim aceleci davrandim biraz bu etkinlikte uzun zamandir yayinlamak icin sabirsizlaniyordum bu tarifleri.. Cikolata nereye girse yakisiyor bence..

Safran, tesekkur ederim..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, ikiside birbirinden güzel olmuş.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika gözüküyor çikolatalı olunca bir başka güzel oluyor

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkurler Pembeli ve Sebnem, cikolatanin girdigi hersey bana daha sevimli geliyor ama esim de pek memnun degil bu durumdan :)

Adsız dedi ki...

merhaba
harika olmus ellerine saglik superr :)

www.yumurtasepeti.net

Evren Yasa dedi ki...

Yumurta sepeti, saolasin begenmene sevindim..

limoncicegi dedi ki...

Evren bunlar cok guzel gorunuyorlar, ikisi de birbirinden guzeller... Tariflerin icin tesekurler. Bu kaplama ile ilgili olarak sana birsey sormak istiyorum, beyaz kaplama icinde beyaz cikolata mi kullanmak gerek ? ellerine saglik

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkur ederim limon cicegi, ben tarifte verdigim gibi beyaz cikolata kullandim ust kaplama icin (yogurt kek icin). Sutlu ya da bitter cikolata kullanirsan ustteki pasta kaplamasini elde edersin. Kekin ici beyaz oldugu icin disi da beyaz olsun istedim. sen arzu ettigin sekilde yapabilirsin tabi ki..

hayat dedi ki...

Merhaba Evren,kekler muhteşem görünüyor, çok da güzel süslemişsiniz. Ellerinize sağlık.

Görüşmek dileğiyle sevgiler.

Berceste dedi ki...

Evren gene komşu gel dedirtecek tariflere başladı. Karnım açken burası açılıp bakılmayacak, kayıtlara geçti :P Eline, gözüne sağlık!!!

Yesim dedi ki...

Oooo Evrencim döktürmüşsün yine, iki kek de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...

Yemekbahane dedi ki...

Evren,

Çok şık kekler bunlar ve tarifleri de gayet pratik gözüküyor.Deneyeceğime emin olabilirsin.

Eline sağlık ..

Sevgiler,
Müge
www.yemekbahane.blogspot.com

Evren Yasa dedi ki...

Hayat, en sevdigim kismi zaten susleme kismi :)

Berceste kimbilir bir bakarsin gelmisiz doktoradan sonra :) yazilarini zevkle okumaya devam ediyorum bu arada..

Yesimcim ya nerelerdesin merak ettim en sonunda dun sana bir yorum biraktim.. ihmal ediyorsun bizleri :) ben eski formuma dondum :)

Yemek bahane, insallah denersin ve seversin ben ozellikle ilk keke bayildim cok hos bir dokusu vardi.. sanirim recellden.. izlenimlerini yazarsan sevinirim denedikten sonra..

Ferhanca dedi ki...

Evren, afiyet olsun . süslü kekelrin gel ye beni diyorlar.. sevgiler..

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Evren,
kekler harika görünüyor bayıldım. göze hitap ediyor eminim tadı da güzeldir. sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Canım benim,
41 kerre maşaallah sana,Allah nazarlardan saklasın korusun seni..
Yine çok güzel ve şık iki kekle bizleri karşılamışsın.)))Ellerine sağlık canım..
Senin yaptığın her tarif çok lezzetli ve farklı olduğu belli oluyor.
Pazar günü çilekli minik ikramlardan yaptık fakat makinemi yanıma almayı unutmuşum bu yüzden çekemedim resmini tatlım..
Sadece tarifin çıktısını almıştım,kardeşimde misafirler vardı. Bu yüzden kahve yanına bunlardan yaptım,kardeşimin eşi de ikram etmiş.Büyük beğeni kazanmakla kalmayıp ev yapımı olduğuna da inanmamışlar..
Yemekte ben onlarda kalmadım sadece yemek yapımında yardım ettim ve eve geldim..Tekrar teşekkürler tatlım benim..

Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum.Sevgiyle kalın daima..Gül

kuzine dedi ki...

Merhaba;
Pastaların çok şık olmuşlar. Çikolatalı smokin çileğe çok yakışmış :)) çok şık olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

evren merhaba bunları sadece kek diye geçiştirmek haksızlık olur ... bende denemek istiyorum kaç cm. kalıp kullandın ve yoğurt kekin dokusu sanırım daha soft değilmi ellerine sağlık sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

ferhanca, sevda mavisi ve kuzine cok tesekkur ederim. cilege smokin giydirmek dusundugumden zor oldu :) cok direndi..

Gul, cok sevindim begenmis olmalarina ellerine saglik canim, cok mutlu oldum, sana da guzel bir hafta diliyorum..

sonaycim, kalip 20 cm yazmayi unutmusum heralde hatirlattigin iyi oldu.. yogurt kekin dokusu daha soft ama ne yalan soyliyim ki ben cilekliyi bir parca daha cok begendim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Evrenbal
kekler harika ellerine sağlık. Yoğurtlu olanı özellikle denemek isterim birgün
Tebrikler, sevgiler
İpek

Evren Yasa dedi ki...

acemi asci, umarim denersin ve severek yersin.. ikisini de degisik buldugum icin uygulamak istedim.. tercih senin :) tesekkurler..

*Ra dedi ki...

Evrenciğim her iki kek de çok güzel. Benim favorim Reçelli süslü kek. Ne hoş olmuş öyle. Ellerine sağlık güzelim. Afiyet olsun sizlere.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım bu tarıfının aynısını ayrıca resmınınde aynısını bu sitede gördüm tarıf sana mı ait yoksa bu siteyemi? malum site hırsızı çok.. http://www.turkforum.gen.tr/vforum/beyaz-cikolatali-yogurt-kek-t109762.html?s=fe43ab46e9dc570f76eb789800a83a9d&

Evren Yasa dedi ki...

Zuhalcim fotograf da tarif de benim ama ne yapacaksin cikiyor boyle arada.. umursamamak lazim.. tesekkur ederim ama gene de haber verdigin icin..

Adsız dedi ki...

Ilk kek tarifinizde (Recel Suslu Kek), cilek recelini nerede ve ne zaman kullandiginizi anlayamadim. Unlu karisima mi ekliyorsunuz?!