Salı, Şubat 27, 2007

Aklimda kalan... "Lindt"


Cumartesi gununu cok sevdim ben.. Uzun zamandir gitmek istedigim iki yere gittik ve ikisi de birbirinden guzeldi.. Birincisi Belcika'nin Flaman sehirlerinden biri olan Hasselt'e gittik.. Aslinda sehir merkezinde dolasmadigimiz icin gittik de sayilmaz pek.. Sehrin disinda pastacilik malzemeleri satan bir dukkana gittik (Cikolatalipasta grubundan sevgili Gul'un tavsiyesi uzerine, buradan tesekkurler). Harika ve kocaman bir yerdi.. bir suru sey aldim kendime, pasta sivamasi icin spatula, muffinler icin kagit kaliplar, siyah gida boyasi, basterdsuiker adinda bir seker turu, seker hamuru, vs.

Sonrasinda da Aachen'a gittik gezmeye.. Aachen'a daha onceden gitmis olan esimin onerisi ile Lindt Cikolata Fabrikasi'na da ugradik. Eger yakin oturuyorsaniz ve bugune kadar gitmediyseniz cok sey kacirdiniz demektir. Gittigimizde satis magazasindan elinde buyuk kutularla disari cikan insanlari gordukce "iyi ki geldik" dedik daha iceriyi gormeden.. Lindt cikolatalarini zaten cok severim, ozellikle Tiramisu gibi ozel cikolatalarini.. Bu satis magazasi hemen fabrikanin yaninda zaten, oldukca buyuk bir alan ustune kurulu. Icerde iki cesit urun var; biri normal siradan lindt urunleri.. ambalajli disaridan aldigimiz gibi ama fiyatlar %20-30 daha ucuz. bir de ayni sekilde ambalajli olup son kullanma tarihine 2-3 ay kalmis urunler var ki onlar %60-70 indirimli.. Ayrica ikinci cesit olarak da ayni tip cikolatalarin ambalajsiz olarak torbalara kunulmus oyle satiliyor. Ya da karisik yapmislar.. Bunlar cok cok ucuzdu. Lindt excellence serisinin bu sekilde paketsiz satilan cikolatalarin kilosu 5-6 euroydu mesela. Bizim icin cok guzel bir gun oldu :) Sonrasinda aachen'i da gezdik ama aklimizda lindt kaldi bu gune dair.. resmen cikolata cenneti idi.. Asagidaki fotograf da bahsettigim cikolata satis magazasinin icinde cekilmis.

8 yorum:

Yesim dedi ki...

En yakın zamanda gidilecekler listesine ekledim hemen Aachen'ı :) Bu kasvetli havaya ancak bolca çikolata yiyerek dayanabilirim heralde :)

Evren Yasa dedi ki...

yesim mutlaka mutlaka gidilesi bir yer. yazmayi unutmusum cumartesi gunleri 3e kadar acik, aachen ringe cok yakin, olmadi adresi de ekleyeyim ben.

Asli A. dedi ki...

Aachen'i zaten cok merak ediyordum ama bir de lindt fabrikasindan bahsedince simdi benim de canim cekti, ama belcika cukulatasi diye hediye de goturulmez ki simdi lindt :P
bu arada ben lindt'i hep isvicre cukulatasi diye biliyordum, aachen'de fabrikasi olabilecegini hic aklima bile getirmemistim.. gidilceeeek :)
sevgiler,
asli.

P.S.: Simdi kesin bliyorsundur ama bizi leuven'de okuyan bir arkadasimiz oranin meshur tavukcusuna goturmustu, ben gene de soyliim dedim -bruksel'de herkes o tavukcudan bahseder de :)

Berceste dedi ki...

Gıda boyası kısmı hariç, bu gezinizi okumaktan ben de pek memnun kaldım :) Bundan sonra bir Tesco ya da Sainsburry's e uğrayıp Lindt almak farz oldu!

Evren Yasa dedi ki...

asli, ablamla esi buraya geldiginde herkes ondan lindt ıstemis, turkiyede cok sevilen bir marka anladigim kadari ile o yuzden kimsenin itirazi olmazmis gibi geliyor bana :)

berceste, gida boyasina da kızma.. ben seker hamurunu yedirmiyorum kimseye, sadece susleme amacli kullaniyorum, siyah almamin nedeni sirin penguenler yapmayi dusunuyorum.. ama dedigim gibi sadece goruntu amacli :) bu arada ben hepinizin yerine yiyorum lindtleri :)

Adsız dedi ki...

Harika gözüküyorlar hele benim gibi çikolata sever biri için bulunmaz bir yer bu güzel paylaşımın için teşekkürler

Burcu Demirel dedi ki...

evren selam
su hasselt deki magazanin adresini verir misin? ;)

Evren Yasa dedi ki...

Burcucum, ben de cok net hatirlamiyorum. turk belcika grubunda Gul isminde bir arkadas vermisti adresi. Hasseltin disinda ama hangi yol ustunde onu hatirlamiyorum maalesef.