Pazartesi, Mayıs 14, 2007

Komik bir yarismadan..

Daha once soz verdigim uzere bademli elmali turtanin tarifini hemen bu aksam ekleyecegim ama once su eurovizyon yarismasi hakkinda birkac sey soylemeliyim..

(Ingiltere)

Sevgili Omer ve Gulsah arkadaslarimiz bizleri evlerine davet etmislerdi yarismayi birlikte izlemek icin, kalabalik oldugumuz icin oldukca heyecanli ve renkli gecti bizim yarisma seyredisimiz. Ama yarisma icinde bence hic de adil olmayan seyler oluyor. En once Turkiye'nin haksiz oylarindan bahsedelim derim ben baskalarini elestirmeden once. Turkiye'ye tam puan veren ulkeler Almanya, Fransa, Belcika, Hollanda ve Ingiltere.. Sasirdik mi? Hayir! Neden? Cunku hepsi de turk gurbetcilerinin yogun yasadigi ulkeler.. Kenan Dogulu degil de "Cikita muz" sarkisini soyleyen ciksa, ki adini su an unutmus bulunuyorum, 12 degilse bile 10 alir miydik alirdik.. Bu da herkesce biliniyor mu? biliniyor.. yani surpriz mi degil.. Ben Kenan Dogulu'ya karsi degilim, hatta bence sesini en guzel kullanan sarkicilardan birisi, bunu da gosterdi ama sarki cok guzel degildi bence, cok siradandi ve ilk dinlendiginde insani vuran bir sarki degildi bence.. ozellikle aradaki sozlu kisimlar (muziksiz) beni cok rahatsiz etti yoksa nakarat kismi oldukca haraketli.. Bugun haftasonu gelen bir maili okudum bu arada, onu da paylasayim, turk-belcika yahoo mail grubuna gelmisti mail.. Iste Kenan Dogulu'nun ingilizce soylemesini elestirelim, turkiyeden katilan herkes mutlaka turkce soylemeli, bunun icin protesto edelim ve oy vermeyelim gorsun trt de tarzinda bir mail gelmisti.. sastim kaldim.. :) Sonucta illa turkce ya da ingilizce soyleyelim diye birsey yok ki.. Guzel, etkileyici ve carpici bir sarki ile katilmak lazim ki eurovizyon da yalan oldu zaten su puanlamalardan sonra..

(Fransa)

Guney kibris'in yunanistan'a 12 puan vermesi gecen seneki gibi neden salonda yuhalamalara neden oldu? Cunku oyle olmasi artik kimseyi sasirtmiyor bilhakis sarkiya degil ulkeye oy verilmis olmasina tepki gosteriliyor. Bunun yanisira butun herkes kendi komsularini kayirdi mi? Evet.. hatta biz bile.. 12 puani Ermenistan'a verdik hem de hic guzel olmayan caputlu gosterisi olan bir sarkiya.. Butun balkan ulkeleri kendi ulkerine, iyi gecindikleri ortak bir baglari olan ulkelere verirken en yuksek puanlarini bir biz Ermenistan'a verdik, bir de Bosna-Hersek gidip sirbistan'a verdi.. Yok artik! Ama oyleydi.. Finlandiya'nin guzelim "Leave me alone" arada kaynadi mi? evet kaynadi.. Ingiltere'nin British Airways reklamina donen, sadece "flying" kelimesini hatirladigim sarkisi da ayrica gecenin kotu en kotu sarki ve performanslarindan biriydi bence.. Bence ilk beste olmasi gerekenler Fransa, Romanya, Yunanistan, Belarus ve Finlandiya idi (sarki + performans guzelligi acisindan).. Ben fransa'nin solistlerine hasta oldum.. Ikisi de cok sekerdi. Birisinin saclarinin taramasi, yuz mimikleri digerinin yani keltos olanin hareketleri cok komik ve eglenceli idi.. Romanya'nin da 6 dilde soylemesi sarkiyi cok guzeldi ozellikle eurovizyon mantigi (ki varsa boyle bir mantik) acisindan tatmin edici idi bence. Belarus'lu solistin sesi cok guzeldi bence. Finlandiya'yi ise hic soylemiyorum, bundan sonra tum sarkilarini indirip dinlemeyi dusunuyorum kizin, yani Hanna'nin.. Gurculer de fena degildi bence.. Peki hangisi ilk besteydi?? Hicbiri.. Birinci olan sarki guzel miydi peki? Hala sarkiya kanim isinmis degil, birkac defa dinledim belki dinledikce guzellesiyordur diye ama hala bir kipirdanma yok icimde. Solistleri lezbiyenmis degilmis bence cok da onemli degil.. Ama sesi guzeldi, izlemeden seyredince daha cok seviyorum :)

(Ukrayna)

Neyse benim izlenimler boyleydi siz neler diyorsunuz?

9 yorum:

Devletsah dedi ki...

Evrenciğim;

Birçok konuda aynı düşünüyoruz. Ama ilk üçümüz çok farklı... Bence Sırbistan hak ettiği birinciliği aldı. Daha sonra Romanya ve Gürcistan geliyordu benim listemde. Sonra ise Bulgaristan ve Makedonya... İşte bu kadar. Sırbistan'ın şarkısını hem müzikal anlamda hem de şarkıcının sesi anlamında harikaydı...

Adsız dedi ki...

Merhaba Evrencim,

Puanlama ile ilgili goruslerinin hepsine katiliyorum. Ben sarkilari Persembe gunku yarifinalden once dinledim. Favorilerim Sirbistan, Belarus ve Slovenya'ydi. Devletsah'a Sirbistan'in sarkisi hakkinda yaptigi yoruma katiliyorum.

Opuyorum tatli yanaklarindan...
Zumbul

Adsız dedi ki...

selam! bütün yazdiklarina aynen katiliyorum. artik eurovisionunda tadi tuzu kalmadi.... maalesef.... Sevim

Evren Yasa dedi ki...

Devletsah, sirbistanin sarkisi cok ilginc aslinda begenen cok begenmis, begenmeyen de begenmemis hic. En azindan sovu izlemek guzeldi. Ben bundan sonra puanlama kismini izlemeden canli konser havasinda izlemeyi dusunuyorum :)

Zumbulcum, uzun zamandir sesin cikmiyordu sevindim mesajini gorunce canim. Ben de belarusu cok begendim ama o da romanya fransa gibi sonlarda kaldi ne yazik ki.

Sevimcim iste konser havasinda izlemek lazim, bir sey ummadan :)

Devletsah dedi ki...

Ben bir de orasını burasını açmadan da kadınların bir yarışma kazanabildiğini gördüğüme sevindim desem yeridir...

Evren Yasa dedi ki...

Bilemiyorum devletsah, bir yerini acmadigi icin kazandi ama acaba lezbiyen olmasi cinsel tercihi kazanmasinda etkili olmus olabilir mi diye dusunmeden edemiyorum.. Yeni trendlerden biri bu sonucta.. Yani kadinligindan dolayi almadi ama kimse erkeksi gorunumunden dolayi almadigini da soyleyemez ki.. Diyorum ya eurovizyonu sadece konser havasinda izlemek lazim, cok politik seyler donuyor bence.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Evren
Ben o akşam dışarıdaydım hiçbir şarkıyı dinleyemedim ama puanlamaya yetiştim.Ve anladım ki şarkının nasıl güzel olduğu değil önemli olan hangi ülkeye ait olduğuydu.Çok yazık belki de artık bu kadar önemsememeliyiz.
Sevgiler...

Berceste dedi ki...

Valla Evren çocukluğumuzda bize karşı yapılanlar bu sefer onlara karşı yapıldı. Bence bu yarışma zaten adil bir yarışma değil. Eskiden batı Avrupa birbirini kolluyordu, şimdi başka ülkeler de girdi işin içine onlar da birbirini kolluyor. Halk oylarında dediğin gibi herkes kendi ülkesine oy verdi. Ama gerek İngiltere'nin gerek Fransa'nın şarkıları da hiiiiiç güzel değildi kanımca. Özetle, bu yarışma en başından beri adilce yapılmıyor zaten, dün onların yaptıkları, bugünlerede onlara yapılıyor! Tarih tekerrürden mi ibaret ne?

Adsız dedi ki...

hmm yorumlar yerinde,
benim birincim Bosna'ydi... Her ne kadar dilini anlamasamda cok duygusal bir sarki ...

blogunuzda basarilar dilerim
sevgiler,

Mitolojiden biri :D