Salı, Temmuz 17, 2007

Korili Tavuklu Kis

Haftasonu gelen misafirimiz icin hazirladigim yeni bir kis tarifi.. Esim cok begendi. Ben de kori, tavuk ve kis uclemesini cok sevdim. Hamuru da daha once yaptigim kis hamurlarina gore daha lezzetliydi. Kesinlikle bir bes cayinin yanina cok yakisir. Umarim siz de dener ve begenerek misafirlerinize ikram edersiniz..


Malzemeler
Kis hamuru:
2.5 su bardagi un
Yarim su bardagi siviyag
1 adet yumurta
2 corba kasigi yogurt
1 cay kasigi kabartma tozu
1 cay kasigi tuz

Ic malzemesi:
2 patates
1 sogan
300 gr gogus tavuk eti
1 tatli kasigi kori baharati
Yarim demet dereotu
Yarim adet renkli biber
100 gram kadar kup kup kesilmis beyaz peynir
Yarim su bardagi rendelenmis kasar peyniri
Tuz, karabiber
2 yemek kasigi yogurt
Yarim su bardagi siviyag
1 adet yumurta

Hazirlanisi
1) Patatesler soyulur, ince ince dogranir. 1-2 yemek kasigi siviyag ile piyazlik kiyilmis yarim sogan tavaya alinir. Biraz kavurduktan sonra patates dilimleri alinir, kapagi kapali sekilde tuz ve karabiber eklenerek patatesler pisene (yumusayana) kadar pisirilir.

2) 2 yemek kasigi yagda kalan piyazlik dogranmis yarim sogan ve uzun uzun kesilmis biber parcalari kavrulur. Ustune kucuk kucuk dogranmis tavuk parcalari eklenir. Sadece hepsi renk alana kadar kori bahari ve tuz ile pisirilir.

3) Ayri bir kapta dereotu ve beyaz peynir karistirilir.

4) Hamuru olusturmak icin siviyag, yumurta, yogurt, kabartma tozu ve tuz telle karistirilir. Elenmis un ile yogurulur, bir sure dinlendirilir. Hamur 25-30 cm'lik kaliba uygun sekilde, kenarlarindan yukselecek sekilde acilir ve yaglanmis kaliba yerlestirilir. 180 derecede 5-10 dakika pisirilir. (ustunu aluminyum folyo ile kapatip agirlik yapmasi icin fasulye nohut koyabilrisiniz)

5) Hamurun ustune once patatesli karisim, onun ustune dereotlu peynir en uste de korili tavuk yerlestirilir. 2 yemek kasigi yogurt, yarim su bardagi siviyag ve 1 yumurta cirpilip en uste de hepsini kaplayacak sekilde dokulur.

6) Rende kasar serpilir, onceden isitilmis 180 derecelik firinda pisirilir. 20 dakika sonra 200 dereceye yukseltilir, ustu kizarana kadar firinda tutulur.

Afiyet olsun!

6 yorum:

pelin dedi ki...

MERHABALAR
Blogunuzu uzun zamand�r takip ediyorum.�ok g�zel tarifleriniz var.k�ri ve tavuk tad� da �ok ho�uma gider kesinlikl�e deneyece�im. sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

tesekkur ederim pelincim, kesinlikle haklisin kori ve tavuk cok yakisiyor birbirine ama kiste guzel olacagini dusunmemistim. Denersen sonucunu yazarsan sevinirim.

Adsız dedi ki...

Evren bu tarif cok hosuma gitti, en kisa surede denemek istiyorum. Icine mantar da cok yakisir eminim ve cikmaya yakin kasar rendesi.

Paylasimin icin tesekkurler, ellerine saglik.

Evren Yasa dedi ki...

Naile, umarim denediginde iyi sonuc alirsin. Mantar dedigin gibi guzel olur ama ben tatlari cok karistirmak istemedigim icin eklemedim. Firina vermeden once kasar rendesi serptigim icin ikinci defa ustune kasar rendelemedim ama ustundekiler de kurumamisti, o yuzden bastan da serpebilirsin bence.

renkler dedi ki...

Ben de mantarın çok yakışacağını düşünmüştüm. Hatta et ve tavuk sevmediğim için tavuk yerine mantar koymayı düşünüyorum. Tabi mantarı önceden azıcık pişirmeli, yoksa çok su salar değil mi? Kiş olayını severim ama hiç denememiştim. Herşeyin bir ilki olmalı değil mi?

Evren Yasa dedi ki...

Renkler kesinlikle haklisin, mantarlari onceden cok az zeytinyaginda kavurursan hem tadi cok guzel oluyor hem de sulanmiyor. umarim denemende basarili olursun, cok kolay zaten yapmasi da cok zevkli..