Pazar, Eylül 02, 2007

Suslu minik kekler..

Haftasonu ile ilgili fotograflar ve kisa bir yazi bundan sonraki postum olacak ama simdi sizinle arkadaslarimizin belcikali komsusuna giderken yaptigim suslu kekleri paylasmak istedim. Kekleri bir gun onceden yapip, hava gecirmez bir kapta sakladim. Gitmeden hemen once de kremasini hazirlayip susledim.


Malzemeler
3 yumurta
1.5 su bardagi seker
250 ml sut
1 su bardagi sivi yag
Yarim portakal/1 adet limon suyu
3.5 su bardagi un (yavas yavas ekleyin cok koyu olmamali hamurun kivami)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1.5 yemek kasigi kakao
1 adet catalla ezilmis muz

Kremasi icin
4 yemek kasigi mascarpone
1 adet krem santi paketi (toz)
80 ml sut
3 yemek kasigi hindistancevizi aromasi

Yapilisi
Seker ve yumurta iyice cirpilir (beyazlasip kopuk kopuk olana kadar). Siviyag, sut, limon ya da portakal suyu eklenir. Catalla ezilmis muz eklenir, mikserle cirpilir. Un, vanilya, kakao, kabartma tou baska bir kaba elenir ve diger karisima eklenir. Mikserin en dusuk devrinde homojen bir karisim olana kadar karistirilir.

Yaglanmis muffin kaliplarimiza, kaliplarin ustunde sadece 4-5 mm kalacak paylastirilir (yaklasik 18 adet cikti bende). 175 dereceye isitilmis firinda pisirilir.

Kremasi icin krem santi, aroma eklenen sutle cirpilarak hazirlanir, hafif cirpilmis mascarpone peyniri eklenir, cirpilir. Ben uce ayirip sonrasinda gida boyasi ile bazilarini renklendirdim. Beyaz olanlarin ustune hindistancevizi, renkli olanlarin ustune ise susleme sekeri serptim.


7 yorum:

Hesna dedi ki...

Kekler çok şirin görünüyor eline sağlık.

Hesna

limoncicegi dedi ki...

ellerine saglik sekerim

Evren Yasa dedi ki...

saolun kizlar, hesna ve suheyla..

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Evren
Çok çok şirin olmuş keklerin ellerine sağlık.
sevgiler...

pelin dedi ki...

keklerin süslemesi çok güzel olmuş.eline sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Canım, senin gibi çok şirin ve çok güzel bu minicik kekler.Çok hoşuma gidiyor senin böyle güzel ve hoş lezzetleri yapıp bizlerle paylaşmanı.Ellerin esağlık canım Evren'ciğim.

Kocaman sevgilerimle.

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Evren kekler harika görünüyor ellerine sağlık
sevgiler