Pazartesi, Mart 17, 2008

Pazar gunu


Pazar gunu arkadaslarimizi sabah kahvaltiya davet etmistik. O yuzden ben erkenden kalktim, kahvalti icin hemen bir borek yaptim.. Aksamdan hazirlayinca icini falan epey kolay oldu, 15 dakika icinde borek firindaydi. Sonra cayimizi demledik, sevgili Zeynep ile Devrim geldiler.. Tam iste caylarimizi falan doldururken, polis eskortu ile birlikte yuruyus yapan bir grup insan gorduk.. Sonradan okuduguma gore Leuven'den Bruksele kadar yaklasik 25 km yol yurumusler. Savasa karsit, baris gonullusu bu insanlar.. Dun da sanirim uluslararasi anti-savas gunuymus.. Neyse yagan yagmura karsin yuruyen bu insanlari biz de izliyoruz evden, ellerindeki pankartlari okuyoruz, falan filan.. Iste Filistin isgaline son verilsin diyen Israil karsiti insanlar (filistinli falan degillerdi hepsi belcikali gibi gorunuyordu uzaktan), Afganistan ve Irak isgaline son verilsin diye Amerika karsiti insanlar falan vardi. Ama iclerinden bir grup da PKK yanlisi bayraklarla yuruyordu.. Ustunde Ocalan'in fotograflari PKK bayraklar ile yuruyus yapiyorlardi. Terore basvuran bir orgutun savasa karsit bir yuruyuste yer almasi, diger baris gonullulerin bunlari iclerine kabul etmeleri oldukca sasirtici degildi aslinda benim icin. Ne de olsa Belcika ulkeye siginan teroristleri kendi ulkelerine teslim etmeyerek bir nevi suclu deposu haline donmeye basladi diye yakiniyor insanlar burada.. Bu Turk medyasinda haber olarak gecti mi bilinmez, ben ustume duseni yapip sizlerle bunu paylasmak istedim..


Evladini PKK ile catismalarda kaybeden annelerin eminim ici sizliyordur..

Fotograflar flickrdan alinmistir; aksam da kendi cektiklerimi ekleyecegim ama maalesef ben bu grubu farkedip makinami elime alana kadar cok gec kaldim.

5 yorum:

Asli A. dedi ki...

Hmm, bak bu çok ilginç..Bizim evin onunde ngecerlerken ben de seyrettim uzun uzun ama PKK bayragi yoktu bir tane bile??!!

Yesim dedi ki...

Pess valla, savasa karsit bir yuruyuste saka gibi... Ben gormedim, bizim buralardan gecen olmadi.

Evren Yasa dedi ki...

belki oraya kadar yurumemislerdir bizim oradan basladigi icin grup tamdi.

Evren Yasa dedi ki...

yesimcim ben de pes yani dedim dogrusu. Tervurene dogru yurumusler normal sizin oradan gecmemesi aslinda.

Gizem dedi ki...

PKK'lilar yuruyememisler o kadar fazla demek ki. Bizim burada yoklardi. Yoruluvermisler.