Pazartesi, Ağustos 04, 2008

Israil..


Gecen sene bu zamanlardi sanirim.. Ilk kez hocam "Evren Israel'de konferans var ASME (Amerikan makina muhendisleri dernegi) tarafindan duzenlenen.. Istersen bu bildiriyi orada yayinlayalim" dediginde, ben fikre pek sicak bakmamistim dogrusu.. "Pek guvenli bir bolge degil dogrusu, eger gidecegim zaman gergin bir ortam olursa gitmemeyi tercih edebilirim" demistim ben de.. Oyle anlasip bildiriyi gondermistik..

Israil'de kontrollerin cok siki olacagi burada vizeye basvurmamla anlasilmisti aslinda.. Konsoloslugun etrafinda bekleyen kel, genc, takim elbiseli, elinde telsizle dolasan kisiler konsoloslugun etrafinda beklemenize bile izin vermiyorlardi. Neyse, vizeyi kazasiz belasiz alip yollara dustuk her zamanki gibi..

Israil Tel Aviv'e ucak indiginde nihayet yolculugun sonuna geldik, simdi otele gidip biran once dinlenirim diye dusunuyordum ama hic de oyle olmadi. 2.5 saatte ancak gecebildim kontrollerden. Anne-baba isminize bakarak hangi dinden oldugunuzu anladiklarini ve muslumanlara farkli davrandiklarini dusunuyorum ben. Benim babamin ismini sorduktan sonra, iceride genelde disaridan da musluman oldugu belli olan insanlarin bekletildigi bir odaya aldilar. Surekli birileri gelip isminizi cagirip sizi baska odaya cagiriyorlar. 2.5 saat boyunca 3 farkli kisi tarafindan "ayni sorulara maruz kalarak" sorgulandim resmen :) "Daha once Israil'e geldiniz mi?" diye soruyorlar, "Hayir, ilk kez gelisim" diyorum.. 2 dakika gecmiyor " Israil'e ilk gelisiniz mi?" diye soruyor ayni memur.. Saniyorum bu beyin stabilitesini olcmek icinmis. Yani yalan soyluyorsaniz bu kadar sik sorulan ayni soruya duraksayarak ya da yanlislik yaparak cevap veriliyormus.. Neyse sonunda havaalanindan cikmayi basardim. Donuste ise daha buyuk eziyetti..

Sonrasinda trenle direk Haifa sehrine gectim, yardimsever Israil insanlari sayesinde kolaylikla otelimi buldum. Herkes cok sicak, ingilizce bilgisi cok yuksek.. Otobus soforunden, market kasiyerine kadar herkes iyi derecede ingilizce konusuyor.. Bu da turistler icin cok buyuk avantaj tabi. Sonrasinda Haifa limanina bakan odamdan konferansta sunacagim sunus uzerine calisarak gecirdim gunu ve hatta gunlerimi.. Cunku oradaki sunus disinda bir de Amerika'daki bir konferans icin baska bir bildiri ustunde calisiyordum. Ve zamanimin cogunu calisarak gecirmek zorunda kaldim. Ama 40 derecede gezmek yerine, odada klimali ortamda calismak cok da kotu degildi benim icin.. Zaten disarida insan kendini rahat hissetmiyor. 5 kisiden biri eli silahli.. Ya asker, ya polis.. ya da bahsettigim gibi kel, takim elbiseli telsizli biri.. Trenlerde cok siki kontrol var. kocaman kopekleri ile polis geziyor surekli. Bir de askerler de yolculuk icin trenleri sectikleri icin, kocaman silahli askerlerle ayni vagonlarda seyahat ediyorsunuz.. Bir de bilmeyenler icin hatirlatma askerlik 3 yil ve kadinlar da erkeklerde ayni kosullarda ayni sure icin askere aliniyor..

Bunun disinda giden olursa ya da kendiniz giderseniz mutlaka AHAVA urunlerinden edinin derim ben. Israil'de bulunan Oludeniz'den elde edilen minerallerle hazirlanan kozmetik urunler.. Yuz maskesine (purifying mud mask) bayildim. Oludenizden elde edilen camurdan uretiliyormus. Bir arkadas siparis vermisti, ben de denemek icin kendime de aldim. Cok memnun kaldim, belirteyim. Hem de cok pahali seyler degiller.. 20 euro civarindaydi maske. Bahsettigim oludeniz deniz seviyesinden 240 m altinda bir gol. Tuz orani oldukca yuksek bizim tuz golunden daha az tabi ama oldukca tuzlu ve mineral acisindan cok zengin.. Hatta icinde yuebiliyor, dibindeki camurdan faydalanabiliyorsunuz. Bir de onemli olan yazili dil sorunu var.. Hersey Hebrew dilinde.. Okuma-yazma bilmeyenlerin cektikleri sikintilari cok daha iyi anladim diyebilirim.

Donuste de bavulumdaki ve el bagajimdaki herseyi didik didik aradilar.. 4 saatte ancak ucaga yetisebildim. Aklinizda olsun :)

Israil anilari simdilik bu kadar..

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Evren'ciğim,canım sana çok çok geçmiş olsun..Yazdıklarını okuyunca ter bastı bana birden..))

Kocaman öpüyorum ve sana başarılar diliyorum tatlım..)


Sevgiler..

Berceste dedi ki...

Olu Deniz = Lut Golu
Ben de Urdun tarafindan tanismistim Lut Golu ile. Dogal sinir ya iki ulke arasinda. Kimyaciligim tutup, tadina da baktim hatta :) Sen bir dahaki sefere Urdun tarafina gec, orasi daha ozgur :)