Perşembe, Temmuz 23, 2009

Alitalia mi? Bir daha da asla..

Sevgili arkadaslar,

Sizin de basiniz yanmasin diye bir sikayette bulunmak istiyorum, aklinizda olsun..

Gecen sene Mayis ayinda Turkiye'ye gittigimde ucuz olmasindan dolayi Roma aktarmali olarak Istanbul'a ALITALIA ile gittim. Yolculukta herhangi bir problem yasanmadi. Hersey olmasi gerektigi gibiydi ama daha sonra bavulumu banttan aldigimda farkettim ki bavulun tekerlerinden birini kirmislar. Gittim, sikayet ettim, form verdiler. Doldurdum.. Belcikaya dondugumde de gerekli butun evraklari gonderdim ofise.. Ha bugun ha yarin odeyecegiz.. Iste dosyaniz islemde derken aylar aylar gecti.. 2 ayda bir falan da aradim.. Surekli ayni hikaye.. Ustunden nerdeyse bir sene gecti hala odemediler, bir daha aradim kendilerini bugun.. Ve ogrendim ki Alitalia Ocak ayinda iflasini aciklamis ve yeni bir sirket kurmuslar ama ismi ayni.. O yuzden de oyle bir sirket artik varolmadigi icin, kalan borclarin da ustune yatmislar.. Buna da uyaniklik mi deniyor bilemiyorum.. Zaten gecen senenin ikinci yarisinda iflasa yakin oldugu icin Alitalia ile hic ucmadim.. Ne olur ne olmaz, bileti alip ortada kalmak da var diye..

Sizin de bilginiz olsun, Italyanlar her konuda oldugu gibi bu konuda da bastansavma is yaptiklarini kanitlamislar oldular benim icin..

warning in English: I strongly do recommend you not to fly with Alitalia. They damaged my luggage and did not pay the costs in the last year and now they tell me they went bankruptcy in January 2009 and are not responsible for the claims made before that.

3 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Selam...Buna benzer bir olay bizimde başımıza geldi...tatilvitrini.com ile yılbaşında annemler antalya'da bir otele gitmişlerdi,kredi kartı ile ödemede transfer ücretinide aldılar, fakat havaalanına indiklerinde servis araçları yoktu telefon üzerine taksi ile gelmelerini, taksi ücretini ödeyeceklerini söylemişlerdi. Faturayı kendilerine göndermemize rağmen bugün yarın oyaladılar, geçen gün aradığımda şirketin el değiştirdiğini ve bundan sorumlu olmadıklarını söylediler...Galiba şirketin el değiştirme yolu bir çok sorumluluktan kurtulmanın güüzel bir yolu...

Minik Kus dedi ki...

Alitalia ile bir kez uctum ve illallah dedirtikleri icin artik hep dikkat ediyorum. Ozellikle biletlerde "operated by" kisimlarina dahi bakip Alitalia varsa biletten vazgeciyorum. Aslinda bu iflas olayi sirketlerin basina gelen bir sey. Mesela Delta da her iki uc sene de bir iflas aciklar ama Alitalia gibi el degistirdik, onceki olaylardan sorumlu degiliz deme haklari yok. Italya oldugu icin boyle yapiyorlar herhalde. Ben cevremedeki herkese anlatiyorum bu Alitalia olayini, sizin de burada gundeme getirmeniz cok guzel olmus. Bundan sonraki yolculuklariniz umarim sorunsuz gecer. Sevgiler...

lepgu dedi ki...

Ben hayatımda 2001 yılında bir kez uçtum Alitalia ile, ve o da bu şirketle ilk ve son uçuşumdu. Korkunç bir uçuştu. Uçağın içi ufacık olmasının yanı sıra girdiğimiz anda pislikten kırılıyordu, hiç temeizlememişler bile. Servis, hizmet kalitesiyle pekişeln olumsuz düşüncelerimize bavulların kaybolması da eklenince iş çığrından çıkmıştı zaten...
yani sizin yazıyı okuyunca da tekrar anladım 2001de olsa 2009da olsa alitalia el de değiştirse blackliste yer almaya devam edecek...
keyifli günler..