Çarşamba, Kasım 04, 2009

Cin Salatasi ya da Pirinc Salatasi

Bu salatayi da haftasonu gelen misafirlerimiz icin yaptim. Aslinda mercimek koftesi yapmakti amacim ama evde ince bulgur kalmadigini gorunce bu salatadan yapmaya karar verdik esimle. Esimin annesi yaparmis bunu, esimin hatirladigi malzemelerle salatayi hazirladik. Ben ilk kez yedim ve cok begendim.


Malzemeler
1 buyuk su bardagi (250 ml) pirinc
1 cay bardagi haslanmis bezelye (konserve de olabilir)
2 yemek kasigi konserve misir
1/2 cay bardagi haslanmis havuc
1 cay bardagi kornison tursu
1 demet dereotu
3-4 sap taze sogan
1 adet limon suyu
1 yemek kasigi zeytinyagi (pirinc piserken kullanilacak)
2 yemek kasigi zeytinyagi (tum malzemeler birlestirildikten sonra)
Tuz

Yapilisi
Pirincler yikanir, 1 yemek kasigi zeytinyagi ve tuz ile birlikte 1.5 su bardagi su ile pisirilir (ayni bardak olcu olarak kullanilacak). Sogumasi icin kenara alinir.

Yesillikler iyice yikandiktan sonra dereotu ince ince kiyilir, yesil sogan halka halka kesilir. Tursu ve haslanmis havuclar da kucuk kupler seklinde dogranir.

Butun malzemeler birlestirilir bir kapta birlestirilir. Limon suyu, zeytinyagi ve gerekirse ekstra tuz eklenir.

Duzgun gorunmesi icin ben kek kalibina alip, iyice bastirip, tabaga oyle cevirdim. Servise hazirdir. Ertesi gun de gayet taze sekilde tuketilebilir.

Yapimi kolay, tadi guzel, kendisi farkli bir salata.. Simdiden afiyet olsun.

4 yorum:

müjde dedi ki...

Harika olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Gizem dedi ki...

Bunun adi Cin salatasi miymis? Ben soya koku de koyuyorum, cok yakisiyor.

Evren Yasa dedi ki...

Gizemcim, bizde bu salatayi tadan biri soyledi cin salatasi da dendigini.. Pirinc disinda baska bir ortak yonu de yok cinlilerle zaten bence :)

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Ellerinize sağlık..Benim de çok sık yaptığım bir salata..Çok lezzetli ve hafif oluyor...Hele bol dereotunu çok yakıştırıyorum içinde:)))