Cumartesi, Mart 20, 2010

Yunan Kurabiyesi


Bol bademli, citir citir kuru pasta kivaminda bir kurabiye tarifi.. Yunanistan'da yedigimiz kurabiyelerde gercekten de bol bol badem kullaniliyordu. Ozellikle Italya'da, Portekiz'de, ve Ispanya'da badem en onemli kuruyemislerden biri.. Hemen her tatlinin icinde bolca kullaniliyor.. Bu kurabiye de o tarz bir tatli..Kahvenin yanina bir tane ya da sutle birlikte cocuklar icin super.. Hem besleyici hem leziz..

Malzemeler
200 gr tereyagi
150 gr pudra sekeri
1 tatli kasigi portakal kabugu rendesi
1 yumurta
1 yumurta sarisi
300 gr un
3 tatli kasigi kabartma tozu
2 tatli kasigi tarcin
250 gr badem unu (kahve degirmeninde cektim ben file bademleri)

ustu icin 100 gr pudra sekeri

Yapilisi
Oda sicakligindaki tereyagi ve seker birlikte krema kivamina gelene dek cirpilir. Portakal kabugu rendesi ve yumurtalar eklenir, hamura yedirilir. En son kabartma tozu, un, tarcin ve badem unu eklenip elle yogurulur. Ben iki sekilde hamuru tepsiye yerlestirdim. Birinde spiral, digerinde parmak seklini kullandim. Hamuru ne kadar ince sekillendirirseniz o kadar kitir oluyor. 160 dereyece isitilmis firinda pisirilir. Tepside 2-3 dakika sogutulur, sonra pudra sekerine bulanir.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık bademli tatlar kokusu ile harika oluyor.Sizinkide nefis görünüyor. Sevgiler.