Çarşamba, Haziran 02, 2010

Otlu Corek



Malzemeler
1/2 su bardagi yogurt
1/2 cay bardagi sivi yag
1/2 cay bardagi dolusu ince kiyilmis maydanoz
1/2 cay bardagi dolusu ince kiyilmis dereotu
2 sap yesil sogan, ince kiyilmis
1 tatli kasigi tuz
1 dis sarimsak (suyunu cikaracak sekilde dovun ya da ezin)
1/2 tatli kasigi kirmizi pul biber
2 tatli kasigi kabartma tozu
1.5 su bardagi peynir (isterseniz beyaz, isterseniz rende kasar, isterseniz karisik)
Aldigi kadar un
2 yumurta (birinin sarisi ustune surmek icin)

Corekotu

Yapilisi
Unu bir kaba alin. Ortasini acin, corekotu ve bir yumurta sarisi disindaki tum malzemeleri ekleyin. Ben rende mozeralla kullandim ve peyniri en son ekledim. Ele yapismayan bir hamur olana kadar yavas yavas un ekleyerek yogurun. Yalniz dikkat edin cok un eklemeyin.

Firini 190 dereceye isitin. Elinizle kofte yapar gibi limon buyuklugundeki hamura sekil verin. Tepsiye yerlestirin. Yumurta sarisina bir cay kasigi su ekleyin, hafifce cirpin. Ustlerine surun ve corekotu serpistirin.

Sonra da afiyetle yiyebilirsiniz..

6 yorum:

Aysun dedi ki...

Ben buna cok benzer bir tarifi uygulamistim gercekten harika oluyor Evrencim... Ellerine saglik...

Gizem dedi ki...

Bu tarife misir unu da cok yakisiyor

narcicegirengi dedi ki...

Gercekten birbiri ile cok uyumlu malzemeler. Coregin lezzeti konusunda suphem yok, ellerinize saglik
sevgiler
www.narcicegirengi.com

Evren Yasa dedi ki...

Aysuncum, guzel oluyor gercekten de .. Mayali hamur gibi oluyor hic maya kullanmadan..

Gizemcim, dogru soyluyrsun, misir unu ile de cok guzel olur.. Ben mumkun oldugunca kullanmamaya calisiyorum su GDO meselesinden dolayi misiri artik.. Ama keke falan da cok yakisiyor misir unu ile beyaz unu karistirmak..

Narcicegirengi, tesekkur ederim yorumun icin..

Sibel dedi ki...

Evrenciğim, senin tariflerinden denenecekler listem giderek uzuyor:) Bu da harika görünüyor, ben börek türü tuzlular yerine bu tür çörek ve tuzlu kekler yapmayı daha çok seviyorum. Ellerine sağlık!

Evren Yasa dedi ki...

Sibelcim,

Begenmene sevindim.. Ben de aslinda bu tur otlu corekleri cok seviyorum ama esim mayali hamurlari tercih ettigi icin cok yapmiyordum.. Ama epey guzeldi, ben cok sevdim cayin yaninda.. Annemin pogacalari gibiydi :)