Çarşamba, Eylül 01, 2010

Degisik bir somon salatasi..


Daha onceden soguk somon salatasini yazmistim size.. Bu sefer ayni salatadan yaptim ama yesil salata ile birlikte karistirip servis ettim. Kesinlikle cok guzel bir soguk salata cesidi. Size de fikir olabilir diye buraya da yaziyorum. Ben bu halini digerinden daha cok sevdim..

Malzemeler
500 gr somon baligi filetosu
1 demet dereotu
1-2 adet kirmizi sogan
1 limonun suyu
Zeytinyagi
Tuz

Akdeniz yesillikleri
2 adet domates

Yapilisi
Somon baliklarina once zeytinyagi surulur, tuz serpilir. Firinda firin torbasinin icinde 190-200 derecede pisirilir. Yalniz cok kurutmayin. Sonrasinda baliklar catalla ufak parcalara ayrilir. Bir kaba alinir. Ustune limon suyu ve ince kiyilmis dereotu eklenir. kirmizi soganlar ince ince piyazlik dogranir. Onlar digerlerinin yanina eklenip karistirilir. Bir gece buzdolabinda bu sekilde bekletilir. Servisten hemen once yesillikler ve domatesler dogranir. Somonlu salata da buna eklenir. Isterseniz yag, limon takviyesi yapabilirsiniz..

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: