Perşembe, Mart 30, 2006

Artik Profiterol Yapmak Cok Kolay


Sonunda basardim. Haftasonu olumsuzlukla sonuclanan Ruzgar Torbalari deneyimimden sonra profiterol hamurunun da ayni sekilde hazirlandigini gorup ise koyuldum. Tarif Defteri forumundan Hulya Hanim'in tarifini aldim cunku benim gibi daha once basarisiz olan arkadaslar bu tarif sayesinde profiterol yapabildikleri yazmislardi. Hamurun tarifini ondan aldim, ama krema ve ust sos benim icadim. Evde dun uyguladim, esim bayildi.. Hemen yaziyorum tarifi. Yapamam demeyin, gercekten kolay.

Malzemeler
Hamuru icin
2 su bardagi su
100 gr margarin
4 yumurta
1.5 su bardagi un (300 ml yani)

Krema icin
3 yemek kasigi un
3/4 su bardagi seker
2 kucuk yumurta ya da 1 buyuk yumurta
450 ml sut
1 poset krem santi
Posetin arkasinda yazan miktar kadar soguk sut

Ust sos
80 gr bitter cikolata (1 kare paket)
100 ml sut kremasi

Yapilisi
Yag ve su ocaga konulur, kaynatilir. Unu koymadan once bu karisimin kaynar olmasi ilk onemli sart. Sonra ustune un bir seferde bosaltilir, ve ocagin alti yaniyorken 4-5 dakika kadar karistirilir. Hamur hemen toparlaniyor zaten. Zor karistirilan bir hamurun olmasi lazim bu asamada. Balkonda, serin bir yerde sogumaya birakilir. Bu arada krema hazirlanir. Ocaga sut ve krem santi disinda butun malzemeler konur, 1-2 kasik sut ile iyice karistirilir. Sut (450 ml) ayrica kaynatilir, bu karisimin ustune bir yandan karistirarak eklenir. Boylece krema pisirken basinda uzun sure bekleme derdi olmaz. Katilasana kadar karistirilarak pisirilir. Sonra ocaktan alinir, sogumaya birakilir. Ayri bir kapta, krem santi ile soguk sut cirpilir. Kati bir kivam elde edilir. Krema soguduktan sonra krem santi ile birlestirilip, 1 dakika cirpilir. Krema hazir hale gelmistir. Ben bu asamadan sonra dolaba koydum, biraz daha sertlessin diye. Soguyan hamurumuza, yumurtalar tek tek elle yedirilir. Baslarda sanki hamur dagiliyormus, olmuyormus hissi veriyor ama umitsizlige kapilmayin, siz devam edin elle karistirmaya, sonra toplaniyor. Yagli kagit serilmis firin tepsisinin ustune varsa hamur pompasi ile yoksa tatli kasigi ile hamurdan parcalar koparilarak yerlestirilir. Onceden isitilmis 180-190 derecelik firinda iyice kabarip ustleri kabuk baglayana kadar pisirilir. Firini kapattiktan sonra kesinlikle firin kapagini acmayin. Bekleyin sogusun (ben 15 dakika sonra actim sonmediler). Sonra disarda da iyice soguduktan sonra, iclerine alttan kreme pompasi ile kremayi enjekte edin ya da ortalarindan kesip icini doldurun. Ust sosu servisten hemen once de yapip ustlerine dokebilirsiniz ama biz sogumus halini sevdik. Kremayi ocaga alin, kaynatin. Sonra icine ince kiyilmis cikolata parcalarini bosaltin ve biraz birlikte pisirin, zaten hemen koyulasacak. Koyulasmazsa cikolata miktarini artirin, ya da cok koyu olursa krema ekleyin.

Afiyet olsun.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar
ben sizin tarifinize benzer bir tarif denedim ama malesef olmadılar kabardılar fakat içleri hamur kaldı:(sizce neden olmamışlardır?
sevgiler gül

Evren Yasa dedi ki...

Merhaba gul,
ben de ilk denedigim seferde yapamamistim, olmamisti ama bendeki problem kabarmamalari idi. Bu tarifteki en onemli nokta un eklemeden once yagli suyun gercekten kayniyor olmasi, sicak olmasi yeterli degil. Bir de yumurtalari tek tek ekleyip iyice hamura yedirmek gerekiyor. Aklima diger gelen bir nokta ise firin isisini belki yuksege ayarlamissindir, bir dahakine bir 10-15 derece dusurerek dene, her firin bir olmuyor, hepsi baska sicaklikta optimum sonuc veriyor. kolay gelsin.