Perşembe, Mart 30, 2006

Tam Gunes Tutulmasi

Dun canim evde kalip, evdeki bilgisayarda calismak istedi. O yuzden butun gun televizyon karsisinda bir yandan analiz yapip, bir yandan televizyonda ne var ne yok diye gezindim durdum. Aslinda televizyon izlemeyi pek sevmiyorum. Onun yerine aksamlari yap-boz yapmak, mutfakta zaman gecirmek, ya da kisa bir yuruyuse cikmak daha hosuma gidiyor. Ama maalesef yuruyusu haftaicinde pek yapamiyoruz. Esim isten geldiginde cok yorgun oluyor. Benim de sevdigim ve takip ettigim diziler var bir de tabi :) Bu aralar en cok Sohret'e takiliyorum. Ahu Turkpence'yi cok samimi, cok icten buluyorum. Nurseli Idiz de cok basarili..
Dun boyle televizyon izlerken, TRT'nin gunes tutulmasini canli verecegini biliyordum, onu izledim biraz. Cok guzel hazirlanmislardi bence. Manavgat'tan, Kapadokya'dan, Konya'dan ve Tokat'tan sanirim canli canli gunes tutulmasini bize de izlettiler. Zaten TRT'nin son donem yayinlarini cok begeniyorum ben. Diger kanallar artik iyice milleti uyuyan guzel yerine koyuyorlar. Iki tane yerli dizi, bir tane spor programi, bir de eglence programi koydun mu oluyor sana guzel bir kanal yayini.. Haberler bile resmen magazin haberlerine, ulke istatistiklerine, insaat sirketlerinin reklam panosu haline donusmus. Hemen her gun bir tane insaat haberi, site haberi, ev fiyatlarindaki artis/inisle ilgili birseyler bulmak mumkun. Neyse gunes tutulmasi cok muazzamdi bence. Bana astronomik olaylar hep cok ilginc gelmistir. Son zamanlarda Kepler'in yasamoykusunu de okuduktan sonra iyice merakim artti. Gezegenler arasindaki oranlar, hareket kanunlari ne kadar ilginc tesadufler barindirmaktadir. Insanin agzi acik kaliyor resmen. Dusunce gucumuzun ne kadar ustunde kainatin sonsuzlugu..

Gunes tutulmasi ile ilgili bir pul tasarimini burada sizinle paylasmak istiyorum, ama bu tedahule giren pul degil. Bence en guzeli bu olmasina ragmen :)

Daha fazla bilgi icin Tubitak Gozlemevi'nin sayfasina bakabilirsiniz..
http://www.tug.tubitak.gov.tr/tutulma/turkish/anasayfa.html

Hiç yorum yok: