Pazartesi, Mart 20, 2006

Renkli Salata

Oldukca hafif, saglikli, lezzetli, doyurucu bir salata.. Hem gorunusu, hem tadi guzel.. Cok pratik..

Malzemeler
2 adet havuc
2 adet kabak
Yarim cay bardagi zeytinyagi
Yarim su bardagi yogurt
1 dis sarimsak
Tuz
Suslemek icin:
pul biber ve dereotu

Yapilisi
Once kabaklar ve havuclar yikanir, soyulur ve irice rendelenir. Sonra tavaya zeytinyagi dokulur ve birazcik isinmasi beklenir (cizirdamamasi lazim malum zeytinyagi cok kizdirildigi zaman zararli hale geliyor) . Kabak ve havuc rendelerimizi ekledikten sonra arada karistirarak ikisi de yumusayana dek pisirilir. Bir kasede yogurt, arzu edilen miktarda tuz (ben yarim cay kasigi koydum), ve ezilen sarimsak eklenir karistirilir. Kabak ve havuc karisimi pisince yogurtla karistilir ve servis tabagina alinir. Birkac saat dolapta beklerse tadi daha hos oluyor. Istenilirse icine yarim yemek kasigi mayonez de koyulabilir ama bence hic gerek yok. Ustune suslemek amaciyla dereotu ve pul biber serpilebilir. Ben kurutulmus dereotu kullandigim icin, kalpli kaliplarimla ustune bir dereotlu kalp, bir pul biberli kalp olmak uzere desen yaptim. Esim gorunce (ben evde yoktum) cok gulmus, hosuna gitmis.

Sonuc
Dedigim gibi cok lezzetli, hafif, renkli bir salata..

Fotograf kaynak:
http://www.mariquita.com/images/photogallery/carrots.jpg

Hiç yorum yok: