Pazartesi, Mart 20, 2006

"Sicak Cikolata"

Bu tarifi de tamamen ben kafamdan uydurup, denedim. Aslinda ikinci denemem, birincisinde nisastasini cok koydugum icin sicak puding kivaminda olmustu :) ama bu sefer gercekten guzel oldu, esim de cok begendi. Evin onune bir stand acip bundan satsak bayagi para kazaniriz yorumunda bile bulundu hatta :)

Bu arada bugun uzun zamandir gorusemedigim bir arkadasimdan e-posta aldim cok sevindim. Fuat ve Megi (bizim deyisimizle Megu) iyi olmaniza cok sevindim. Sizinle birlikte "sicak cikolata" ictigimiz, ustune rengarenk dondurmalar yedigimiz gunleri cok ozledim. Megicim senin yaptigin pideleri, ekmekleri de cok ozledim ben. Beraber Sears cilginliklarimizi, LondonDrugs manyakliklarimizi ozledim ben. Vancouver'da yasadigim donemde Fuat bize(bana ve diger ev arkadaslarima) tam bir abilik yapmisti. Gerek disarda, gerek laboratuvar ortaminda.. Megicim, onun sevgili esi, de bizimle hic iyi anlasacagini dusunmemis olsa da basta, sonunda cok iyi dost olduk. Ben onu ablama benzettim, o beni en yakin arkadasina.. Bu benzerliklerle baslayan uzun soluklu, karsiliksiz, beklentisiz sevgiye saygiya dayanan guzel bir arkadaslik yasadik 2 sene boyunca. Simdi Montreal'de yasiyorlar, ben ise Belcika'da, bahsetmistim zaten. O kadar cok guzel zamanimiz gecti ki birlikte; Megi duduklusunu alip bize geldiginde (ki o gece barbunyadan nefret edecegimiz gece oldugunu henuz bilmiyorduk) sabaha kadar barbunya pisirmistik :) kolay degil 110 kisilik bir organizasyona yemek yapmistik birlikte. Mucverler, patlican salatalari, ispanakli patatesli borek.. Tek kurus kazanmadan tabi, hepsi Turk ogrenci derneginin kazanci icindi, hem de orada yasayan yabancilara Turk yemeklerinden tattirmak icin. Ama gercekten evin icindeki barbunya kokusunu hic unutmuyorum :) Ama o duduklu olmasaydi sanirim hicbir zaman barbunya o menude olmayacakti :) Bu buyuk yemek pisirme organizasyonumuz hakkinda yakinda daha uzun bir yazi yazayim ben, aklima bir suru guzel anilar geldi o gune dair ama burasi yeri olmayacak sanirim. Simdi tarife geldi sira..

Malzemeler:

1 tatli kasigi misir nisastasi
1.5 tatli kasigi kakao
2 yemek kasigi seker (daha fazla seker sevenler pistikten sonra da ekleyebilir)
500 ml sut
20 gr bitter cikolata (kare paketlerin dortte biri yeterli)

Yapilisi:
Once nisasta, kakao, seker bir kaba bosaltilir. 2-3 yemek kasigi sut ile hic topak kalmayana dek iyice karistirilir. Sonra kalan sut (sicak ya da soguk farketmez) eklenir. Karistirilarak pisirilir. Kaynamaya yakin kucuk parcalara bolunmus cikolata eklenir. Kaynadiktan sonra servise hazirdir. Istenirse yarim paket krema 1 yemek kasigi seker ile cirpilarak ustlerine sus yapilabilir. Ama kremasiz da cok lezzetli oldugu icin ben sade tercih ettim.

Not:
Sutu sicak eklerseniz eger, basinda durup karistirma sureniz epey azaliyor, ve topak topak kesinlikle olmuyor. Mikrodalga firini olanlar icin epey kolaylik ama yoksa da sutu ayri bir kapta isitip eklemeye gerek yok ben soguk sut ekledim, iyi karistirdigim icin de bir sorun olmadi.

1 yorum:

gastronot dedi ki...

Merhaba,
Bu tarif için teşekkürler. Eşimle ben sıcak çikolatayı çok severiz ama hazır olanların da bir çoğunu beğenmeyiz. Eşim her zaman "her birşeyi yapmayı öğrendin, bir bunu öğrenemedin" derdi. Akşama güzel bir sürpriz hazırlyacağım sayende teşekkürler. Sevgiyle kal.
bahar