Salı, Mart 14, 2006

Vancouver


Bugun size kisaca birseyler yazip, hemen fotograflara gecmenizi saglayacagim..
Vancouver benim Kanada'da 2.5 sene boyunca yasadigim muhtesem bir sehir.. Gorulmeye deger gercekten.. Bir taraftan daglarla cevrelenmis, diger tarafta sakin pasifik okyanusu ile kucaklanmistir.. Bir yandan insanlar dagda kayak yaparken, siz ote yanda hicbir zaman bu kadar bariz sekilde goremeyeceginiz gel-git'in tadini cikarabilirsiniz okyanusun ortasina dek yuruyerek.. Yazi da kisi da superdir kisaca..
Simdi resimler..
(www.vancouverscenes.com ' a da bakabilirsiniz baska guzel resimler icin)




(www.tourismvancouver.com)

4 yorum:

merakli dedi ki...

çok güzel bir şehir.umarım bir gün kendi gözlerimle de görme fırsatı bulurum :)

Evren Yasa dedi ki...

Evet gercekten harika bir sehir, zaten genelde yasanacak en guzel sehirler yarismalarinda hep ilk ucte yer aliyor. Tek sorun biraz pahali ve de calisacak endustri yok. Genelde zengin insanlarin (%35'i Hong Kong'lu) emekliliklerinde gelip calismadan yasamayi tercih ettikleri cennetten bir kose bence. Ama genc nufus da fazla, o yuzden gece hayati falan bayagi renkli. (ben pek hoslanmadigim icin o konuda pek deneyimim yok aslinda gece disari cikmalarinda).

Adsız dedi ki...

merhaba evrenbal,

Sizin 2,5 sene vancouverda kaldiginizi okuyunca meraklandim. Cunku ben ve esim canadaya tasinmayi dusunuyoruz. O ulke hakkinda ben cok guzel seyler duydum ve okudum.Siz neden geri geldiniz vancouverdan? ve vancouver bolgesinde cok turkler varmi? toronto ve montreal taraflarinda cok turkun oldugunu biliyorum ama acaba batida da varlarmi diye merak ediyorum. Yazimda yanlisliklar olabilir, cunku turkcem pek iyi sayilmaz. Siz vlamece iyi biliyormusunuz?

Evren Yasa dedi ki...

Flamancam maalesef cok iyi degil, daha cok yeni ikinci kuru bitirdim ama sanirim soylemek istediklerimi cok iyi ifade edemem ama turkce anlatayim biraz. Bence Vancouver'da is imkani bulduktan sonra dunyanin en guzel sehri yasamak icin. Herseyiyle mukemmel, hem dogasi hem sehir yapisi, guvenligi, insanlari.. Amerika'da da Chicago, New York, Washington DC gibi yerlerde bulundum kisa sureligine de olsa.. ama hicbiri vancouver'in yanindan bile gecemez. Kanada'nin hicbir ulkede olmayan ayri bir guzelligi, imkanlari var. Burada yasarken bile ozluyorum. Neden dondugume gelince, ben master icin gitmistim. Erkek arkadasim ve ailem Turkiye'deydi. O yuzden ikimizin de doktora imkani bulabilecegi bir ulkede karar kildik ve Belcika'ya geldik evlenip. Ama benim icin vancouver'in yeri apayridir. Fazla Turk yok. Turk bakkal, pek turk lokanta yok (2004'te ben dondugumde oyleydi ama acilmis olabilir). Ama insanlar irkci degil, hemen aralarina kayniyorsun. Baska sorunuz varsa universehoney@yahoo.com dan da detayli yazisabiliriz.