Pazartesi, Mayıs 08, 2006

Peynir Zengini Bir Ulke - Belcika


Aslinda peynir deyince benim aklima Hollanda geliyor. Belki Ipek's Bakery bizi bu konuda daha cok aydinlatabilir ama ben buradaki peynir cesitliligine her seferinde hayran kaliyorum. Fotograflari ben cekmedim ama gene de sizinle burada paylasmak istedim. Hem taze peynir cesitleri, hem de gouda gibi olan kati peynir cesitleri cok fazla. Ayrica Italyanlarin da mascarpone ve mozzerallasini cok seviyorum. Her cesit peyniri uygun fiyata bulmak mumkun burada. Hollanda'ya gittigimizde burada da olmasina karsin Old Amsterdam peynirini deneyelim istedik, gercekten cok lezzetliydi, yolunuz duserse deneyin derim ben. Tabi butun bunlarin yanisira bizim peynir cesitliligimizden de bahsetmem gerekir bence. Tulum peynirimiz, orgu peynirimiz, beyaz peynirimiz, lorumuz, hellim peynirimiz, cecil peynirimiz, kaymagimiz.. Tabi bunlar benim gibi Istanbul'da dogup buyuyen cocuklarin bildikleri. Koylerde ne lezzetler yasaniyordur kimbilir.. Fotograflarla istah acalim hadi..

Daha fazla resim icin: http://toutunfromage.canalblog.com/

Gouda:

Camembert:
Rocquefort:
Cheddar:

2 yorum:

Doruk dedi ki...

Merhaba Evren, peynirleri görünce yazmadan duramadım. Gouda en sevdiğim peynirlerdendir ve camembertin ilk anki koku şokunu atlatırsam, afiyetle yiyebilme gibi bir özelliğim var. Fransa'da yaşayan bir arkadaşım her sefer yüklenip getiriyor sağolsun. Küflü peynirleri babam sayesinde küçük yaştan beri yiyorum ama ilk ikisini her zaman tercih ediyorum doğrusu. Orada her çeşit peyniri uygun fiyata bulabilmen harika. Benim için de bol bol ye:)

Evren Yasa dedi ki...

Haklisin bazi peynirlerin kokusu cok fena oluyor ama tadlari cok guzel oluyor ayni seyi ben fransiz peyniri rachelle de yasiyorum :) ama tadi cok guzel. turkiyede oldukca pahali boyle peynirler, gumussuyunda bir sarkuteri vardi da philedelpia peynir (krem peynir hani 200 grlik kutularda) 10 ytl idi sanirim. Boursin var bir de ben taparim kendisine, o da 12 ytl falandi, burada ayni paket 1.5 euro. Komik degil mi?