Cuma, Haziran 16, 2006

Belcikali bir tarif


Bugun oncelikle daha once bahsettigim buralara ait olan kizartilmis tatlinin tarifini verecegim. Aslinda seklinin tam yuvarlak olmasi lazim, ama biz tencereye kizartma yagina sikarken onu beceremedik, kendine has sekilleri oldu bizimkilerin. Tadi guzeldi bence, denemeye deger. Bu arada tarif kitabinda orjinal adi "Gefrituurde spritsen". "Sprits" dedikleri sut, un ve yagla ile yapilan hamurisi ve internette yaptigim kisa bir arastirmaya gore hollandalilarin 16.yuzyildan beri yedikleri birseymis. Orjinal tarif Almanlara aitmis, ve anlam olarak da kabarmis hamur demekmis.

Malzemeler
500 ml sut
2 yemek kasigi seker (ben 3 kullandim)
Bir tutam tuz
1 paket vanilin
100 gr tereyagi ya da margarin
150 gr un (1-2 kasik daha gerekebilir)
4 yumurta

Yapilisi
Sut, vanilin, seker, tereyagi ve tuz bir kaba konulur kaynatilir. Sonrasinda un bir seferde kaba eklenir, hamur toparlanana kadar karistirilarak pisirilir. Sonra sogutululur, yumurtalar birer birer hamura yedirilir. Sikma torbasina ya da krema sikacagina alinan hamura yaga atilirken sekiller verilir (yagin kizgin olmasina dikkat edin). Onlu arkali altin sarisi olana dek kizartilir. Ustune pudra sekeri serpilerek, ilikken servis edilir.

Ertesi gune kaldiginda yumusuyor, ilk gun tuketmenizi tavsiye ederim. Ben yarim olcu yaptim, 3-4 kisilik oldu.

2 yorum:

Defne dedi ki...

Evrencigim, hizina yetisemiyorum, masallah sana arkadasim. Ne guzel seyler yapmissin, ellerine saglik. Sibel'in poncinleri harika gorunuyor, ekmekler nefis, ne de guzeller oyle. Gercekten susluler, mutlaka deneyecegim. Belcika tarifine gelince, yuvarlak olmaliydi demissin ama bu sekilleri cok hosuma gitti benim:)
Link icin tesekkurler, cok mutlu oldum. Sen zaten epeydir benimleydin linklerimde.
Sevgiyle.

Evren Yasa dedi ki...

Defne saolasin guzel sozler icin, aslinda hepsini birden yapmiyorum ama ne zaman fotograflari indirsem ne var ne yok hepsini buraya koyasim geliyor :) o yuzden arka arkaya geliyor tarifler. Ben de seni linklerim arasinda var zannediyordum, olmadigini gorunce de hemen ekledim.

Ipekcim daha once bahsettigim gibi flamanca bir kitap aldim kutuphaneden yemek uzerine, bunu da oradan yaptim. Ben de hic disarda hazir satildigini gormedim. Ama degisik oluyor ve guzel oluyor.