Çarşamba, Haziran 07, 2006

Besamel Soslu Firin Mantar


Yesimler geldiginde onlara hos bir surpriz olmasi icin Yesim'in Mutfagindan bir tarif denemek istedim ve besamel soslu mantari sectim. Gercekten cok leziz.. Hatta dun bir arkadasim geldi bizde kalmak icin, ona da aksam hemen uyguladim, o da cok begendi.

Ben ufak tefek birkac degisiklik yaptim; o yuzden nasil yaptigimi da yaziyorum altta.

Malzemeler
500 gr mantar (yikanmis ikiye kesilmis)
3 y.kasigi tereyagi
3 y.kasigi un
200 ml krema
300 ml sut
1 su bardagi rendelenmis kasar
yarim limon
tuz

Yapilisi
Mantarlar limon suyu eklenerek, suda haslanir. Onlar piserken yag eritilir, un kavrulur. Rengi degisince (kokusunun kaybolmus olmasi lazim) sut ve krema bir yandan karistirirken eklenir. Karistirarak besamel sosumuz pisirilir. Eger kivami cok yogun olursa biraz daha sut eklenebilir. Alti sondurulup, tuzu eklenir. Mantarlar firin kabina alinir, hafif tuzlanir. Ustune besamel sos dokulur, rendelenmis kasarla ustu suslenir. 200 derece firinda yaklasik 20 dakika ustu kizarana kadar pisirilir. Gercekten muazzam bir lezzet :)

Hiç yorum yok: