Çarşamba, Haziran 07, 2006

Kereviz Salatasi


Bu tarifi yapmadan once Portakal Agaci'nin Padisah Salatasi ile yola cikmistim aslinda. Bizim evde kereviz, enginar pek yenilmiyor. Ben de esim de pek alisik degiliz ama istiyoruz ki onlari da yiyelim, sonucta yararli seyler. Salataya basladiktan sonra kendimce degisiklikler yapmadan duramadim, mesela icine salatalik koymadim; orjinal tarife patates, kirmizi biber ve misir ekledim. Daha az yogurt koydum. Maydanoz ve dereotu olmadan da olur diye dusundum. Esime de hep bu hatice'nin teyzesinin tarifi, zaten kotu olmasi mumkun degildi dedim. Tadina esim de ben de bayildik, kereviz yemeyen bir ailede kereviz salatasi zevkle yenildi. Tavsiye ederim.

Malzemeler
1 adet orta boy kereviz
1 adet orta boy patates
1 adet kirmizi biber
Yarim kutu konserve bezelye
2 adet kucuk havuc
Yarim kutu konserve misir
5-6 adet salatalik tursusu(ufak ufak dogranmis)
1 su bardagi makarna (ben ufak burgulardan kullandim)
1 su bardagi yogurt
1 dis sarimsak (ince rendelenmis)
3-4 kasik mayonez
Tuz

Yapilisi
Kereviz, havuc kup kup, kirmizi biber de cok ufak olmayacak sekilde dogranir ayri ayri haslanir ve sogutulur. Patatesi kabuklarini soymadan hasladim, sonra kup kup dogradim. Makarna da tuzlu suda haslanir, suzuldukten sonra soguk su gecirilir ustunden, birbirine yapismasi engellenir. Mayonez, yogurt, sarimsak ve tuz bir kapta karistilir. Butun malzemeler (misirin bir kismini suslemek icin ayirin) genisce bir kap icinde biraraya getirilir ve uzerine yogurtlu karisim dokulur, karistirilir. En son ustu misirlarla suslenir.

Hem kolay, hem de leziz.. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: