Pazar, Haziran 04, 2006

Meyveli Turta


Aslinda turta diyince insanin aklina baska seyler geliyor. Bu daha cok yaspastaya benziyor ama adi boyle ben de degistirmek istemedim. Bu tatlinin ozel bir yeri var hayatimda aslinda. Esimin ailesi ile ilk tanismaya gittigim gun kayinvalidem bu tatliyi yapmisti bana. Meyve olarak da sadece cilek kullanmisti. Hem goruntu hem tat muhtesemdi.. Tabi kibar olmak lazim, bir dilimle yetinmek durumunda kalmistim. Ama sonra Tolga'nin basinin etini yedim, onun tarifini alsana bana diye. Evlendikten sonra bu kis tatile gittigimizde beraber yaptik da ben de sonunda ogrendim. Gercenten bence garantili bir tarif. En az 4-5 kez yaptim kistan beri ve hic sorun cikarmadi. Hep uysal uysal kabardi firina girince. Beni uzmedi, kaliptan hemen ayrildi. Denenmis ve de onaylanmis bir tarif yani..

Malzemeler
Pandispanya
3 yumurta
100 gr seker
200 gr un
100 ml sivi yag
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema
1 yumurta
7 yemek kasigi seker
3 yemek kasigi un
Yarim limonun kabugu
40 gr evde varsa beyaz cikolata
750 ml sut
1 paket vanilin

Ustu
1 konserve ananas (bir konservede genelde 10 dilim oluyor, birkac dilim artiyor)
1 kucuk kase bogurtlen
1 paket tart jolesi

Yapilisi
Once yumurtalar seker ile iyice cirpilir (mikserin yuksek devirinde). iyice katilasip sekerin erimesi lazim, yoksa kekiniz guzel kabarmaz. Sonra icine yag eklenir, biraz daha cirpilir. Kati malzemeler (un, kabartma tozu ve de vanilin) baska kapta karistilir ve yumurtali karisimla birlestirilir. Mikserin en dusuk devrinde cirpilir, unun sivi malzeme ile karismasi yeterli, cok cirpmayin. onceden isitilmis 160 derece firinda 15-20 dakika pisirilir. Ilk 15 dakika sakin firinin kapagini acmayin. Altin sarisi renkte pismis olmali. Beyaz kalmasin.

Kremanin yapilisina gelince, yumurta, un ve seker bir kapta uzerine birkac kasik sut dokulerek homojen hale gelene kadar karistirilir. Kalan sut ayrica isitilir ve bu karisimin ustune bir yandan karistirirken hizli hizli, yavasca dokulur. Bu sekilde topaklanmayi da onlemis oluruz. Ben kaynadiktan sonra yag yerine cikolata kullandim. Cikolata eridikten sonra da vanilini ekledim. Mikserle 4-5 dakika hizli devirde karistirdim. Boylece sogumus da oluyor.

Pandispanyanin cukur yerine kremayi dokup duzgunce yaydim. Ustune dilimlenmis konserve ananaslari ve bogurtlenleri yerlestirdim. Sonra paketteki tarife gore tart kolesini hazirlayip , meyvelerin ustune yaydim. Buzdolabinda bir gece beklerse krema kendini daha cok buluyor.

Genel olarak uzun ve de mesakketli gibi gorunuyor ama eliniz alisinca cok pratik bence. Isterseniz ananas ve bogurtlen yerine muz, kivi, cilek gibi meyveler de kullanabilirsiniz ama bence hafif eksimsi meyvelerle daha guzel oluyor (bogurtlen ve visne gibi).


Afiyet olsun.

5 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Turtan çok güzel görünüyor Evren, eline sağlık...

Yesim dedi ki...

Mutlaka herkesin siddetle denemesini tavsiye ederim, nefisti. Ben eve yerlesene kadar bir daha yaparsin bana dimi Evrencim : P

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkur ederim nilufer ve yesim.. Bu arada tabi ki yaparim, istedigin turta olsun!

limoncicegi dedi ki...

Meyvelerin bu kadar guzel oldugu zamanda yapilacak en iyi tatli. Bende yaptim, gerci biraz elimdeki malzemeye gore ayarladim ama olsun. Ellerine saglik

Evren Yasa dedi ki...

Ben de haftasonu aynisini bogurtlen ve kivi ile yaptim, gercekten hos bir lezzet. Bu sefer Dr.Oetker'in dolgu kremasini kullandim ama esim benim yaptigimi daha cok sevdigini soyledi. Zamani olmayanlar icin digeri de durumu kurtariyor, ben begendim.