Pazar, Haziran 04, 2006

Leuven'de Son Durum


Dun aksam Yesim'le esini ugurladiktan sonra eve donerken biz de biraz sehir merkezinde zaman gecirelim istedik, standlar kurulmustu ve bir atraksiyon olacagi belliydi. Hemen yerimizi aldik ve beklemeye basladik. Bir saate yakin ayakta bekledik ama hava da guzel oldugu icin cok sikilmadik. Sonra da iyi ki kalmisiz dedik kac sefer. Dun aksam izledigim muazzam bir gosteriydi, esi benzeri olmayan bir seydi. Nasil yani diye kalakaldim ben. Hem muzik hem goruntu anlaminda gercek bir sov izledik, hem de halka acik, ucretsiz bir sekilde. En cok bu yuzden seviyorum aslinda burayi. Boyle muazzam gosteriler izlemek icin dunya kadar para odemenize gerek kalmiyor. Yesim'le esi de Leuven'in en kalabalik, en yogun saatlerine denk geldiler. Onlarin da cok hosuna gitti bu Istanbul'a benzeyen hali..


Soyle anlatayim; ortamda kocaman bir vinc var, ve onun ucuna bagli sahnemsi birsey, tam anlatmak cok zor, webden buldugum birkac resmi de ekliyorum daha anlasilir olmasi acisindan. Perkusyon sov olarak da nitelendirilebilir aslinda. Bir suru garip kilikli ve makyajli insan halk arasinda kisa bir gosteri yaptiktan sonra bu sahnemsi seyde yer aliyorlar, hepsinin caldigi degisik bir enstruman var. Kimisi buyuk buyuk canlari caliyor, kimisi zil ve davul. Ve gosteri sirasinda vinc bu aleti yukari kaldiriyor ama en az bes katli bir ev yuksekliginde. Bir yandan da donuyor. Yaptiklari muzik harikaydi, kulaklarimiz nasil cinladi anlatamam eve donus yolunda. Isikla da suslemisler olayi, uc tane de ip cambazi kiz o yukseklikte salincak turu birsey ustunde sov yapti digerleri muzik yaparken. Bir yandan da spotlarla binalarin ustunde bu kizlarin golgesini izleyebilirsunuz, spot onlari takip ediyor. Sanirim yarim saatten uzun surdu hem gorsel hem isitsel solen.. Cok guzeldi :) Iyi ki kalmisiz diyorum bugun de. Cuma gunundan itibaren baslayarak uc gunluk bir festival var aslinda su an Leuven'de. Baska meydanlarda da baska eglenceler varmis, simdi okudum az evvel. Belki bu aksam birine daha gidebiliriz.

Bir yandan da sehrin belediye binasini (stadhuis) Fransa'dan gelen bir artist isik oyunlari ile boyamisti, yani sadece isiklar kullanilarak bina renklendirilmisti. Bahsettigim binada ise o kadar cok detay var ki aslinda, hepsi ayri bir renk kullanilarak ortaya cikarilmisti, o manzara da seyretmeye doyumsuzdu. Iki sov birarada cok harika oldu.

2 yorum:

hanimiş dedi ki...

Böyle alternatif sanat etkinliklerine katılabildiğiniz için ne kadar şanslısınız. Gerçekten imrendim. Bu vesile ile biz de şahit olmuş olduk bir nevi. Teşekkürler

Evren Yasa dedi ki...

Isilcim, ben de o aksam dogru zaman dogru yerde oldugum icin cok mutlu oldum, baska ulkelerde de sovlar duzenliyormus ayni grup, kimbilir belki Turkiye'de de gorebiliriz kendilerini :)