Çarşamba, Temmuz 05, 2006

Firinda Sarimsakli Alabalik


Alabaligin ben kizartmasini da cok seviyorum, canim kocacim Tolga cok guzel yapar bu isi. Ama malum diyetteyiz dedim, firinda bugulama tarzinda bir alabalik deneylim istedim. Aslinda fena olmadi, oldukca hafif bir yemek oldu. Hem de cok kolay, hazirlamasi 10 dakika, pismesi de 40 dakika falan suruyor. Acele yemek hazirlamak isteyenler icin tembel yemegi. Yaninda yesil salata da yapildi mi enfes bir aksam yemegi iste..

Malzemeler
2 adet alabalik
2 dis sarimsak (rendelenmis)
1 adet domates (dilimlenmis)
1 adet patates (dilimlenmis)
Tuz

Yapilisi
Yikanmis baliklarimizin uzerine tuz serpilir ve sonra rendelenmis sarimsaklarimizla baliklar iyice ovulur. Firin torbasinin altina tuzlanmis patatesler yerlestirilir. Ustlerine de baliklarimiz konulur. En uste ise dilimlenmis tuzlanmis domates diilimleri yerlestirilir. 190 dereceye isittigimiz firinda 35-40 dakika kadar pisirilir. Kizarmalari yeterli baliklarin, cok fazla pisirmeyin.

Afiyet olsun.

4 yorum:

blacklebron dedi ki...

efenim ellerinize sağlık .. e bize düşen de afietle yemek dii mi ? (:

Adsız dedi ki...

Beni ziyarete gelmissin tesekkür ederim,baligin her türlüsünü severimde kizim kokusunuda baligida sevmiyor öyle oluncada o biryere gidince firsat bulup yapiyorum,ellerinizesaglik her zaman beklerim.http//www.blogcu.com.baharcicegi

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Evrencim. Ben de herzaman baligi firinda tercih ediyorum. Borcama bol bol ince dilimlenmis patates koyuyorum. Baliklari ustlerine yerlestirip, iki parcaya boldugum sarimsaklari rastgele atiyorum. Cok yuksek isida olmamak sartiyla uzun sure pisiriyorum. Enfes oluyor. Baligin herturlusune bayilan biri olarak, senin tarifini de hemen deniycem. Cok opuyorum seni canim...Zumbul

Evren Yasa dedi ki...

23.lebron sanirim (greek letterlar nasil yazilir bilemiyorum burada), cok tesekkur ederim.
Baharcicegi oznur, balik kokusunu sevmeyen cocuklar icin ton baligindan cok guzel kofteler yapiyorlar, balik etkinligi sirasinda okumustum, sen de onu deneyebilirsin kizin icin.
Ipekcim, dedigin dogru tam yaz aksamlari icin uygun..

Zumbulcum, balik sevmez mi? Hem saglikli, hem sismanlatmiyor, en guzeli yani. :) Afiyet olsun canim, ben de senin usulden deneyeyim bir.