Salı, Temmuz 04, 2006

Mercimekli Pogaca


Bu ara amma cok bloglardan birseyler denemisim degil mi? :) Bunu da Mutfak Guncesi'nin sayfasindan almistim. Harika bir pogaca hamuru bu, ben cok severek yapiyorum ve maalesef yiyorum. Icine peynir koymak yerine, pogaca ici olarak cok sevdigimiz yesil mercimek kullandim. Tarif asagida..

Malzemeler
1 su bardagi sut
1 cay bardagi siviyag
1 yumurta(aki icine, sarisi disina)
1 yemek kasigi kuru maya
2 cay kasigi tuz
2 cay kasigi seker
Aldigi kadar un

75 gr tereyagi (ya da margarin)

2 su bardagi haslanmis yesil mercimek
1 adet sogan
1 tatli kasigi salca
Tuz, pul biber

Yapilisi
Mayayi sekerli ilik sutte eritin, biraz un eleyin, tuzu ekleyin, karistirin ve ortasini havuz seklinde acin. Mayali sutu, siviyagi, yumurtanin akini bu havuzda toplayin. Once sivi malzemeleri elinizle karistirin, sonra undan yavas yavas ekleyerek homojen ele yapismayan bir hamur elde edin. Hic beklemeden hamuru 8 parcaya ayirin. Her birini unlu tezgahta 15-20 cm genisliginde (tatli tabagi kadar) acin. Her birinin ustune tereyagini surun, yeni actiginiz hamuru da bir oncekinin ustune koyun, tekrar yaglayip, yenisini yerlestirin. Bu sekilde 8 katli aralari yaglanmis tabak buyuklugunde bir hamurunuz olacak. En ust kata yag surmeyin. Merdane ile bu hamuru 60-70 cm genisliginde hamuru ezmeden, cok fazla kuvvet uygulamadan acin. (Hamuru ezerseniz kat kat olmaz) Sonra 16 parcaya bolun. (Saziye 8 parca diyor ama denedigimde cok buyuk oldular o yuzden 16 daha uygun- porsiyonlar cok ideal oluyor). Her birinin genis tarafina mercimekli icten (yapilisi en altta) koyup kenarlarini kapatip sarin. Tepsiye dizin, 45 dakika kabarmalari icin bekleyin. Ustlerine sekerli yumurta sarisi surup hashas tohumu ya da corek otu serpebilirsiniz. Onceden isittiginiz 180 derecelik firinda ustleri kizarana kadar pisiriniz. Afiyet olsun.

Not: Mercimekli icin nasil hazirlandigini yazmamisim hemen ekleyeyim buraya. 1 kasik yagda yemeklik dogranmis sogan oldurulur. 1 tatli kasigi salca eklenir. Salca da yagda eridikten sonra alti kapatilir. Haslanmis mercimek eklenir. Baharatlar konulur.

4 yorum:

Yesim dedi ki...

Ellerine sağlık Evrencim, nefis görünüyor. Çok şık bir poğaça olmuş bir ara ben de mi denesem? : )

Defne dedi ki...

Evrencigim, ellerine saglik, harika olmuslar. Simdi bu karisiklikta denemem zor ama dondukten sonra mutlaka deneyeceklerim listesinde. Operim.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Yeni bir forum açtım
www.janjanli.net/forum
Burada yemek blogları ile ilgili kategorim var.
Oraya bir tarif ile kendi bloğunuzu tanıtmanız mümkün mü?
Eğer münkün olur ise beni memnun edersiniz.
Sizlerin adreslerinin de bu forumda yer almasını istiyorum.


sevgilerimle

Evren Yasa dedi ki...

Dene yesimcim cok lezzetli oluyor walla. Yalniz simdi farkettim ic malzemenin nasil hazirlanacagini da yazmamisim, onu ekleyeyim hemen alta :)

Defne gercekten mercimek severler icin guzel bir pogaca, ben eskiden yemezdim mercimekli pogaca borek turu seyler, ona ragmen ben bile sevdim :)