Pazartesi, Temmuz 10, 2006

Leuven Konserleri - Folk Music

Hava biraz kapaliydi hatta yagmur bile yagdi konserlerin baslamasina 1-2 saat kala ama sonradan hava acti, gunes guzel yuzunu gosterdi biz de rahatlikla konserleri izleyebildik. Yesim'le esi de bize katildi, cok eglendim ben kendi adima. Ilk konser duragimiz Macar bir virtuoz ustasinin ve cok guzel sesli yaslica bir kadinin sahnesiydi..

Roby Lakatos Ensemble: Cok hizli ve melodik sarkilar caldilar ozellikle yayli enstrumanlar esliginde. Bizim oralara yakin ezgiler de vardi, Balkanlar'a ait oldugunu dusundugumuz.. Keman calan kisi epey ilgincti, parlak kirmizi bir kumastan yanar doner bir takim elbise giymisti. Biyiklari ve saclari ile tam bir cizgi film kahramani gibiydi. Ama kemanin sesinin ne kadar guzel oldugunu birkez daha hatirladim ben. Sehrin en guzel meydanlarindan birindeydi bu konser ve soguk iceceklerimiz ve sohbet esliginde dinledik biz de...


Ikinci konser duragimiz, size cuma gunu dinlemeniz icin buraya post ettigim sarkinin sahipleri idi. Griff grubunu da buyuk bir zevkle dinledik. Ama ilk iki sarkilari superdi, sonra tempo biraz dustu. Bir de ayakta dinliyor olmamizin da bunda etkisi olabilir. Bu konserde ilginc olan bence duyma engelliler icin de iki kisinin sarki boyunca sarkinin temasini isleyen hareketlerle konuyu anlatmalari idi. Aslinda bir bakima benim ilgimi tamamen onlar cekiyordu sarki boyunca, o yuzden hep sarkinin onune gectiler gibi geldi bana..

Son olarak da Belcikali bir grubun konserini izlemeye gittik. Bu grup, yani Cluricauns, ingilizce sarkilar soyledi. Genellikle gitar, bateri uzerine kurulu, bazen hareketli bazen yavas sarkilar soylediler. Grubun solisti acayip hareketli, cok enerjik biriydi. Hic yerinde durmadan surekli dans edip durdu. Ayrica bir sarkida da garip uflemeli bir aygit kullandilar. Epey uzunca bir boru, uzerinde hicbir delik falan yok. Tamamen agzinin hareketleri ile cok ilginc sesler cikarip, sarkiya eslik etti calan kisi. Bu da bu konserin entresan kismiydi bence..

Gece 12'ye dogru yuruyerek eve donduk.. Guzel bir aksamin da sonuna gelmis olduk boylece.. Haftaya da jazz konserleri var, bakalim onlar nasil olacak..

4 yorum:

Yesim dedi ki...

Evrencim konserler çok güzeldi biz de dönerken yolda iyi ki gitmişiz çok güzeldi deyip durduk :)

Evren Yasa dedi ki...

Bu hafta da jazz konserleri var Yesimcim dedigim gibi, belki baska arkadaslar da gelecekler islerini ayarlayabilirlerse, siz de gelin isterseniz aksam takiliriz gene..

Adsız dedi ki...

Evrencim, bugun arkadaslar geliyor diye, senin tariflerine harfiyen uyarak "havuclu kek" ve "mercimekli pogaca" yaptim. Ikisi de harika oldu. Herkes nasil yaptigimi sordu. Direk adresi verdim:). Ziyaretci sayin artiyor canim:).

Zumbul

Evren Yasa dedi ki...

Saolasin zumbulcum, sevindim begenmis olmalarina, senin de ellerine saglik canim arkadasim..