Pazar, Eylül 24, 2006

Marzipanla ilgili ikinci yazi

Marzipanli Tosbikler


Bir onceki marzipan yazimda belirttigim gibi son zamanlarda bir de marzipanli kurabiye yaptim. Hemen tarife geceyim, zira soyleyecek anlatacak cok seyim var bugun..

Malzemeler
200 gr tereyagi
200 gr esmer seker
300 gr un
150 gr marzipan
80 gr beyaz cikolata
2 yemek kasigi cig krema
1 cirpilmis yumurta
2 yemek kasigi kakao

Yapilisi
Oncelikle yumusak yag ve seker mikserle krema kivamina gelene kadar cirpilir. sonra yumurta eklenerek cirpilmaya devam edilir. Kakao ve un karistilir, sekerli karisima eklenir ve ele yapismayan bir hamur elde edilir. Strec folyoya sarilip dolapta 10 dakika sogutulur. Strec serilmis tezgah ustunde yarim cm kalinlikta acilir, biskuvi kalibiyla minik minik parcalar kesilir. Marzipandan ufak bir parca alinir, bir hamurun ustune konulur, digeri ile kapatilir, kenarlari hafif yapistirilir. Butun hamur bu sekilde sekillendirilir. 190 dereceye isitilmis firinda pisirilir. Krema ve cikolata ben mari usulu eritilir, biskuvilerin ustune sekilli olarak akitilir. Afiyet olsun.

Marzipanla Pasta Suslemesi


Simdi sira geldi marzipanla pasta suslemesi nasil yapilir konumuza.. Asagida kitaptan aldigim resimler var, aslinda epey guzel anlatilmis. Butun asamalar fotograflandirilmis. Once yuz mimikleri nasil verilir, nasil farkli sekillerde kafalar olusturulur onunla ilgili resimler geliyor.. (eger fotografin ustune tiklarsaniz daha buyuk halde gorebilirsiniz, kitaptan cektigim icin cok net olmayabilir, idare edin)


Simdi sira vucutlara geldi. Oturan figur nasil yapilir, nasil yuruyen bacaklar sekillendirir onlara bakalim..

Simdi geriye bir tek marzipan nasil yapabilir konusu kalmis oluyor.. Birkac tur marzipan tarifi var, hepsini paylasmak istiyorum onun icin de biraz flamancadan ceviri yapmam lazim. Bu aksam tamamlayabilirsem yarin eklerim..

Kaynak: Marsepein van Modeleren tot Proeven (bij Ignace Proot en Daniel Leroy)

7 yorum:

munevver dedi ki...

Evren,marzipanla ilgili yazılarını okuyorum.Kurabiyen nefis olmalı.Hele pasta süslemelerine bayıldım.O yüzlerdeki ifadeler ne kadar güzel verilmiş.Teşekkürler...

Evren Yasa dedi ki...

Rica ederim munevver, benim cok hosuma gitti bunlar, belki faydalanmak isteyen baskalari da olur diye buraya koymak istedim. Umarim mazipanla olmasa dahi baska bir konuda yardimci olurlar. Kurabiye de gercekten guzeldi, aslinda sert oldugu icin belki biskuvi demeliyim ama gercekten lezzetliydi, icindeki marzipandan dolayi..

Evren Yasa dedi ki...

Ipekcim selam, gozlerimiz seni ariyordu iyi oldu geri geldiin.. Kitabin ismini, yazarlarini verdim kaynak olarak en altta, hem de flamanca sen de bulabilirsin sanirim. Keyifler iyi ayrica, is guc yogun bu ara, alismaya calisiyoruz.. malum havalar da bozdu tam sonbahar mevsimi..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Evren'ciğim,
Karşında Marzipan delisi biri duruyor,resimleride görünce vay oldu haline.))Almanya seyahatlerimde ve Almanya'ya giden arkadaşlarım bana sorduklarında ne istersin diye hemen Marzipan derdim.Şimdilerde ise hiç sormuyorlar çünki otamatiğe bağlamışlar kim giderse o getiriyor 5-10 tane.Ahhh neler yapardım bende Marzipanlarla ne tariflerim vardı canım.Ama burdakiler oradakilere hiç benzemiyorlar.))Ahhh tam yerinden vurdun beni..Ellerine sağlık canım.
Hele kitaplar resmen deli divane oldum.Senden bir rica etsem Almanca
pasta kitaplarının olduğu değişik web sayfalarının adreslerini biliyorsan zahmet olmazsa bana yazabilir misin??Çok teşekkür ederim,sevgilerimi gönderiyorum canım.Kendine iyi bak.Ellerin dert görmesin..

Evren Yasa dedi ki...

Sevgili damak tadi, almanca kitap konusunda walla nasil yardimci olabilirim bilemiyorum cunku benim almancam cok iyi degil. flamanca ya da ingilizce yardimci olayim ama almanca iste cok basic seviyede konusabilirim, bir de hic arastirmadim bugune kadar ama senin istegin uzerine bakicam biraz nette. birsey bulursam yazarim sana.

pelin dedi ki...

sevgili evren bende geçenlerde marzipanla pasta süslemesi yaptım. kekin üzerini şeker hamuru gibi açıp marzipanla kaplamaya çalıştım.ama çok zor oldu. marzipan her yere yapışıyor.bunun pratik bir yolu var mı acaba

Evren Yasa dedi ki...

Pelin, acarken cok kolay degil, bir de seker hamuru kadar esnek de degildir marzipan ben hic kaplama icin kullanmadim ama acarken her zaman buzdolabi posetinin arasinda aciyorum, hem merdaneye degen kismi hem yere degen kismi posete degiyor aslinda boylece. o zaman kolay oluyor acmak..