Perşembe, Ekim 12, 2006

Dogumgunu Pastasi

Pandispanya olarak her zaman kullandigim pandispanya tarifini kullandim. 2 yemek kasigi un eksiltip aynı olcude kakao eklemesi yaptim. Bu arada link verdigim tarifte suyun nerede kullanildigini yorumlarda yazmistim, burada yeniden belirteyim ki suyu, yumurta sarilarini ekleyip cirptiktan sonra, kati malzemeleri eklemeden once ekliyoruz. Yuvarlak kalip yerine dikdortgen bir tepsi kullandim bu sefer. Pandispanyayi bir olcu yapmis olsam da iki kat pasta malzemesi (cikolata, krema, bogurtlen..) kullandim. Yani yuvarlaga gore keki az, malzemesi bol oldu.

Krema icin de yag orani %40 olan 450 ml kremayi 7 kasik pudra sekeri ile cirptim. Iyice katilasana kadar mikserin en hizli devrinde karistirdim. Keki ortadan ikiye ayirip, kremanin yarisini surdum. Ustune buyuk bir kase dolusu bogurtlenleri yerlestirdim. Bogurtlenlerin ustune de tobleron benzeri 100 gr sutlu bir cikolatayi minik minik keserek yerlestirdim. En uste de kalan kremayi surdum, pastanin ust katini yerlestirdim. Dis krema icin 2 poset krem santiyi 160 ml soguk sutle cırptim. Pastanin ustune sivadim, suslemeleri yaptim. Usteki yazi icin de cok az bitter cikolatayi, 30-40 ml krema ile mikrodalgada erittim. Bir buzdolabi posetinin icine koydum, kosesinden bir kurdanla deldim. O deligi kullanarak da yaziyi yazdim. Cok is gibi gorunuyor ama pasta yapmayi seviyorsaniz, bence isiniz cabucak biter..

Simdiden afiyet olsun!

4 yorum:

munevver dedi ki...

Evrenciğim,ablacığının yeni yaşını kutluyor,sağlıklı,mutlu bir yaşam diliyorum.
Eline sağlık....

Adsız dedi ki...

Merhaba ablanın doğum günü kutlu olsun, pasta çok güzel görünüyo ellerine sağlık

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkurler munevvercim ve pembeli. Eski yaptigim pastalardan cok farkli olmadi ama deneysel calismak istemedim cok fazla buyuk bir pasta oldugu icin.

Bocuruk dedi ki...

Evren'ciğim,
Ablana yazdığın doğumgünü mesajı çok hoşuma gitti. Ne kadar içten, ne kadar duygu dolu bir mesaj... Ben de ablana sevdikleri ve sevenleri ile gireceği nice yeni yaşlar diliyorum :)
Sevgilerimle...