Pazar, Temmuz 08, 2007

Ekin'e Hosgeldin Pastasi


Daha once bahsetmistim; sevgili Sezin ve Ozkan yakin zamanda anne-baba oldular. Dolayisiyla biz de teyze-amca olduk :) Sevgili minik kizimiz Ekin'in gelisini kutlamak icin annesine guzel bir surpriz parti yaptik babasinin yardimlari ile.. Ben de hosgeldin pastasini ve sekilli kurabiyelerini yaptim.. Bugun pastanin tarifi geliyor..

Pandispanya
4 yumurta
1 su bardagi + 2 yemek kasigi un
1 su bardagi seker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1/2 caybardagi su
2 yemek kasigi likapa surubu (yoksa eger 2 yemek kasigi unu eklemeyin)

Yumurtanin beyazlari seker ve vanilinle iyice cirpilir. Yumurtanin sarilari eklenir, biraz daha cirpilir. En son un ve kabartma tozu eklenmeden once su ve surup eklenip karistilir. Kati malzemeler eklendikten sonra mikserin en dusuk devrinde sadece hersey karisana kadar cirpilir. 20 cm'lik kalip yaglanir, unlanir 160 derecede pisirilir.

Ara kremasi
1 paket krem santi
cig krema
50 gr bitter cikolata

Krem santi sut yerine gerekli miktar krema ile cirpilir. 50 gr cikolata 50 ml krema ile eritilip (biraz sogumasi icin beklenmeli) cirpilir katilasana kadar. Sonra krem santi ile birlestirilir.


Ust Krema
2 paket krem santi
cig krema

Krem santiler sut yerine ayni miktarda cig krema ile yapilir.


Pastanin olusturulmasi
Pandispanya soguduktan sonra uce ayrilir. Aralara ara kremasi ve buyuk bir kase bogurtlen paylastirilir. Pastanin etrafina ve ustune de ust kremadan duzgunce surulur. En ustteki cikolatali kisim ise bir gece pasta bu sekilde buzdolabinda bekletildikten sonra 50 gr bitter cikolata bir iki yemek kasigi cig krema ile eritilerek, karistirilarak sogutulur. Hala akiskanken ama kremayi eritmeyecek kadar ilindiktan sonra pastanin ustune ortadan baslanarak kenarlara dogru kasigin arkasi ike duzgunce dagitilir. Pastamiz buzdolabinda, cikolatali bolum soguyup katilasana kadar bekletilir. En uste de seker hamurundan yaptigimiz suslemeler yerlestirilir.

Afiyet olsun..

11 yorum:

ibrahim gurun dedi ki...

harbiden cok iyiydi pasta! maalesef once gulsahin kisirlar, omerin pogacalar derken goturdum... icim gitti bir dilim daha alamadim diye.

iyi ki geldin ekin :)

Evren Yasa dedi ki...

Ibo, ben de begendim pastanin icini :) her yaptigimi begenmem cunku. Cok guzel bir parti oldu, bence de iyi ki geldin ekin!

Adsız dedi ki...

Evren'cigim pasta gercekten de nefis olmustu. Benim icin lezzet, susten once gelir, ve bu acidan pastana tam puan veriyorum. :) Sus icin ise zaten yoruma gerek yok, fotograflarda hersey ortada.

Tekrardan tebrikler ve ellerine saglik.

Omer

Evren Yasa dedi ki...

Cok saol Omercim, ne guzel ki boyle arkadaslarim var bana yorum birakiyorlar cok sevindim sabah sabah :)) begenmene sevindim; sen ve tolga begendikten sonra tamamdir :)

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Evren,
Ne güzel süslemeli bir pasta bu böyle. Renkleri de harika seçmişsin. Arkadaşların bebeklerini anneli babalı büyütsünler. Ellerine sağlık senin de:)

Evren Yasa dedi ki...

Saol bocuruk, ben de pembenin tonunu cok sevdim. Minik kizimizi gorsen o kadar sirin ki bu tatli kuslar yaninda halt etmis :)

Nezaket dedi ki...

Ellerine saglik Evren cok ama cok sevimli bir pasta olmus. Minik Ekin anali babali buyusun.

Sweety dedi ki...

ayy cok guzel olmus evrenciiim :) benimde kardesim buraya geliyor yarin bende onun icin aslinda bir pasta yapmak istiyorum ama suslemek icin bu seker hamurlarini kullanmak istiyorum. Ama bilmiyorum burada nerede satiliryaa cok sirin olmus vallahi ...

Evren Yasa dedi ki...

Saol nezaket, yapmasi da cok zevkliydi dogrusu.

Ececim, Hasselt'ten bir yerden almistim ben epey uzak dogrusu :( ama evde yapabilirsin, glikoz ve gliserin ezcanelerde bulunuyor haberin olsun. kolay gelsin, allah kavustursun simdiden!

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Evren Merhaba
Pasta çok çok güzel olmuş ellerine sağlık çiğ krema ve kremşantiyi hiç denememiştim bu şekilde, fikir verdin bana tarifinle :))
Aşağıda da nefis bir semizotu salatası... Mutfaklarımız benzeşiyor mu ne :))
Sevgiler...
Bu arada Annen muhteşem ;)

Adsız dedi ki...

Sevgili Evren'ci�im,
Ellerine sa�l�k,�ok �irin bir pasta olmu�..Ger�i senin yapm� oldu�un t�m pastalar nefis oluyor can�m..))Ekin'ci�e ho�geldin diyorum ve sa�l�kl� bir ya�am diliyorum anne ve babas�yla can�m..

Sevgilerimle,