Perşembe, Temmuz 05, 2007

Yaza ozel bir tarif..

Malum yazin (yalan-bkz. asagidaki fotograf) agir yemekler yenmiyor, ben de bu ara rejimdeyim ve evde yalnizim esim is gezisinde oldugu icin.. O yuzden kendime gayet hafif seyler yapiyorum aksamlari.. Iste onlardan biri..

Semizotu Salatasi

Malzemeler
Bir demet semizotu (burada gramla satiliyor 200 gr kadar yeterli)
Tuz, zeytinyagi
Bir kase yogurt
1 dis sarimsak

Yapilisi
Semizotu iyice yikanir, kalin saplari kesilir. Kalanlar derin bir kaba alinir, ustune arzu ettiginiz kadar tuz ve bir yemek kasigi kadar zeytinyagi gezdirilir. Ayri bir kapta yogurdun icine minik minik dogranmis tuzla ezilmis sarimsak eklenir ve karistirilir. Semizotunun ustune sarimsakli yogurt gezdirilir, ve hepsi karistirilir. En uste suslemek icin cok az zeytinyagi damlatilir, arzu edilirse pul biberle sekiller yapilabilir.

Eger belcika'da ya da hollanda'da semizotu ariyorsaniz, ismi "veldsla", buyuk marketlerde temizlenmis satiliyor. aklinizda olsun!

Bu arada postun ismi yaza ozel bir tarif ama sanmayin ki biz burada Belcika'da yaz mevsimini yasiyoruz. Isyan noktasina gelmeme cok az kaldi. Geldigim cumartesi gununden bu yana yagmurun yagmadigi tek bir gun olmadi, hem de nasil yagiyor anlatamam.. Saganak seklinde.. Bir basliyor, kacacak delik ariyorsunuz, dun yakalandim boyle bir yagmura bisiklet ustundeyken, bir sacak alti buldugumda nasil fren yapmissam ucuyordum az daha :) Bizim havalarimiz surekli asagidaki gibi ne yazik ki..


Neyse efendim, buralar yagmurlu, surekli bulutlu.. can sikici, itici bir hava var.. icim daraldi.. Bunaltan sicaklara geri donmek istiyorum!! Ne garip dunyanin dengesi bozuldu iyice, bir yerde col sicagi, bir yerde temmuz ayinda firtina, yagmur..

Allah sonumuzu hayra getirsin diyelim..

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Evren,

hosgeldin, ama bos gelmissin yaaa ;-( hani bize aziiicik gunes getirmemissin...az birsey daha devam etsin, depresyona girecegim, ne berbat bir hava ya. Ustelik gittiginden beri boyle biliyormusun, gunes azicik aksama dogru bazen kendini gosteriyordu ve ardindan nasil oluyorsa fotograftaki gibi karanlik bulutlarla bir sagnak yagis... Her sabah ise kalktigimda bir umutla camdan disari bakiyorum ve her defasinda husrana ugruyorum. Herhalde anlatabilmisimdir az da olsa ne kadar cok bu kotu havadan etkilendigimi...bir de sen tekrar Turkiyenin bunaltici sicagindan bahsedince...

Neyse, cok guzel bir tatil gecirmissin. annene de oyle hayranlik duydum ki, o guzel becerikli ellerinden opmek lazim. Ablanla da gurur duydugunu cok iyi anliyorum, hepsine basarilarinin devamini diliyorum.

Sevgiler,
Gül

Evren Yasa dedi ki...

sorma Gul, ordayken bu sicaklardan sikayet ediyordum, bir an once belcikaya gidip serinleyeyim diyordum ama simdi pisman oldum soyledigime. icim karardi ya.seni de cok iyi anliyorum, haziran da boyleymis :( bu sene yaz gelmeyecek buralara sanirim.

guzel sozlerin icin tesekkurler bu arada, anneme iletecegim.

Yesim dedi ki...

Evren'cim daha önce annenin güzel resimleriyle ilgili bir yorum yazmıştım ama çıkmamış :( her neyse öncelikle sen yeniden hoşgeldin bu soğuk ve gri ülkeye, 1 aydır hiç durmadan yağmur yağıyor inanabiliyor musun, öyle özledim ki yazlık kıyafetlerimi açık ayakkabılarımı sabırla bekliyorum bakalım...Annenin resimleri çok hoş, özellikle blogundaki ilk ve sonuncu resimler benim çok hoşuma gitti. Ablana da tebrikler, daha önce fotograflarını görmüştüm ama özellikle bu fotografda çok benziyorsunuz :) Herkes yetenekli valla bu ailede; anne ressam, abla tiyatrocu kardeş de pastacı :)

Evren Yasa dedi ki...

Saolasin yesimcim, ne kadar icten yazmissin, yuzumu guldurdun gri havaya ragmen:)

Ben havalarin duzelecegine dair inancimi yitirdim. Sezinlerin bebisleri oldugu icin usutmesin diye evde kalorifer yakiyorlarmis inanabiliyor musun??? temmuzda hem de!! gunes goster yuzunu diyelim ne yapalim :)

Senin de biran once sevdiklerine kavusmani dilerim yesimcim. gerci donunce hic gitmemis gibi oluyor insan. simdiden cok ozledim.

bu arada yorum niye cikmamis bilemiyorum, normalde benim onayim olmadan hemen cikiyor, allah allah!

Adsız dedi ki...

heey benim de o kadar uzun yorumum cikmamis, o kadar da cok dertlesmistim ki bu kotu havalardan dolayi...cok uzun bir yorum olmustu, hay allah ya. neyse evrencim, bende hos geldin demistim, annenin o guzel resimleri harika, becerikli ellerinden opmeli, ablanlada nasil gurur duydugunu tahmin edebiliyorum, basarilarinin devamini diliyorum, cok yetenekliler!
sonra da uzunca kotu havalardan bahsetmistim, depresyona girecegim neredeyse, o kadar cok yazlik kiyafet almistim ki, kisliklari da kaldirmistim ama teker teker maalesef birseyler cikariyorum geri dolaptan uzerime almak icin, usuyoruzzzz!!! ah su gunes duysa sesimizi, keske sen birazcik gunes getirseydin bize, bir umut senin gelmeni beklemistim :-)

aileni tekrar ozlemissin, keske her istedigin anda gorebilseydin...

Sevgiler,
Gül

Evren Yasa dedi ki...

Gulcum, ben senin ilk yorumunu gorebiliyorum, allah allah.. hatta cevap bile yazdim onlar gozukmuyor mu?

Adsız dedi ki...

ay hayallah ya, simdi de birden yorumum iletilmis gordum, cok komik, iki kez ayni yorum oldu, neyse, kusura bakmayin, cikmadi sanmistim...halbuki biraz bekleyip kontrol de etmistim... :-)
Ozur dilerim...

Gül

Adsız dedi ki...

Evren'ciğim,
Bizlerde, devamlı bu sıcak günlerde salata ile besleniyoruz canım..
Avrupanın havasının yağışlı geçmesine hiç şaşırmadım doğrusu,şimdi kara bulutları görünce, güneşin o kızgın sıcağını her zaman tercih edebileceğimi düşündüm.Bol güneşli günler acilen sizlerle olsun canım.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba,Isvicre'de de hava aynen öyle biktim artik.Hem yagmurlu,hem de soguk.Dün gece hirkayla yattim.Su an donuyorum.Neyse,semizotu salatasini hic yogurtlu denememistim.Degisik bir alternatif,ellerinize saglik.Senem.