Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Pirincli Yesil Mercimek Salatasi ve Tatil Hayalleri

Yaz aylari icin oldukca saglikli, enerji veren guzel bir salata.. Tarifi Sofra dergisinde gordugumden bu yana 3 kez yaptim. Yemek konusunda oldukca ust duzey bir begeni seviyesine sahip olan esim bile begendi :) Gercekten bazen cok zorlayici olabiliyor boyle bir ese sahip olmak. Baskalarinin severek, bayilarak yedigi seylere "Eh fena degil, daha iyi olabilirdi, yogurdu 2 kasik daha koysan daha iyi olurmus, vb." diyerek bende kucuk elektriklenmelere sebep olabiliyor. Neyse ki birlikte 2 seneyi tamamladik da artik alistik huylarimiza. Heralde her konuda insanoglu boyle.. Iyiyi buldukca daha iyiyi, sonra daha da iyisini arzuluyor..


Bu arada 2 hafta sonra Norvec'e Belcika'da tanistigimiz ve simdilerde birlikte oldukca yogun zaman gecirdigimiz arkadaslarimiz Ozlem ve Joris ile dogal ortamda cadirla kamp yapmaya gidiyoruz. Yabanci sitelerde arattigimda buna "Wild Camping" yani vahsi kamp yapma denildigini ogrendim. Ne de olsa dogayla basbasa kaliyorsunuz gecenin karanliginda.. Ama eminim bu bize iyi gelecek, iyi bir dinlence olacak.. Norvece gitmeyi kafamiza koymadan once bu ulke hakkinda meger ne az sey biliyormusum onu farkettim. Dogasi ile insani kendine asik eden bir ulke.. Buzul asindirmasi ile olusmus karli daglari ve fyortlari ile unluymus efendim.. Umarim dondugumuzde size bol bol bu guzelliklerden bahsedecegim. Yemek postlarinin yanisira gezi yazilari yazmayi da cok seviyorum. Hatta sanirim bir parca daha cok bile seviyorum denebilir. Ama yemek postu yazmak daha kolay cunku evin icinde hemen caniniz istediginizde gerceklestirebileceginiz bir is yemek yapmak.. Gezmek daha plan program gerektiriyor. Malum bir de isin mali yani var :)


Neyse konuyu cok dagitmadan ben gene besleyici salata tarifimize doneyim.

Pirincli Yesil Mercimek Salatasi


Malzemeler
1 turk kahvesi fincani pirinc (ayiklanmis yikanmis)
1 su bardagi yesil mercimek (yikanmis)
2-3 dal yesil sogan 1 adet orta boy kuru sogan (orjinal tarifte yoktu)
1 adet domates

Susleme icin
4-5 tane kivircik ya da marul yapraklari
Kiraz domates ya da 1 adet salatalik

Sosu icin
3-4 yemek kasigi zeytinyagi
1 dis sarimsak (ezilmis)
Yarim limon suyu
1 cay kasigi tepeleme kuru nane


Yapilisi
Yesil mercimek ve pirinc tuzlu suda ayri ayri yumusayana kadar haslanir. Diri kalmalari gerekiyor, cok fazla parcalanmamalari lazim, ozellikle de mercimek icin dikkat edin. O yuzden duduklude haslamak iyi bir secenek degil bana kalirsa. ikisi de haslandiktan sonra sularini suzun. Mercimekle pirinci bir kapta birlestirip sogumasini beklerken diger islemlere gecin.

Yesil soganlari ince ince dograyin. Kuru sogani da once ikiye ayirin, kestiginiz yer tahtaya gelecek sekilde yarim ay seklinde cok ince dograyin. Sonra kuru sogan dilimlerinin ustune tuz dokup, elinizle iyice ovun. Boylece aci suyu cikacaktir. Sonra suzgece koyup yikayin ve iyice suyunun suzulmesini bekleyin. Domatesi kup kup dograyin.

Sosu icin tum gerekli malzemeleri karistirin. Ilinmis olan mercimekli karisima, iki sogani ve domates parcalarini ekleyin, en son uste sosunu gezdirin, 1 cay kasigi silme tuz ile salatamizi lezzetlendirelim ve karistirdiktan sonra buzdolabinda sogumasi icin 1-2 saat servisten oncesine kadar bekletelim.

Servis edeceginiz kaba almadan once kivircik ya da marul yapraklarini incecik dograyin. Ayni sekilde domates ya da salataliklari da incecik dilimleyin. Tabagin kenarlarina once marullari yerlestirin, ortada kalan bosluga sosunun karismasi icin karistirdigimiz salatayi dokun. Ustunu de domates ya da salatalik dilimleri ile susleyin. Ortaya taze nane yapraklari ile ilave yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

6 yorum:

cekirdeksizuzum dedi ki...

ben de mercimek salatası yapmıştım ama pirinçsiz. pirinç çok hoş renk katmış. bir daha ki sefere ben de koyacağım.

ellerinize sağlık, sevgiler...

pelin dedi ki...

çok pratik bir tarif olmuş. ayrıca sunumda çok güzel salatalıklar ve yeşil tabağın uyumuna bayıldım. ellerine sağlık.sevgiler

Evren Yasa dedi ki...

Senin tarif de cok guzelmis cekirdeksizuzum, ayrica ismini de cok sevdim, cekirdeklerinden dolayi cekirdekli olan uzum, karpuz gibi meyveleri hic severek yemem :)

Pelin, ben de cok seviyorum bu tabagimi, hem de cok ucuza almistim, yemek takimim da yesilli oldugu icin guzel oluyor, dedigin gibi salataliklarda uyumlu olmus :)

Sweety dedi ki...

evrencim ya su norvec olayi supermis. bende cok merak ediyorum norveci acaip buyuleyici bir dogasi varmis hele o fyortlar harikaymis. Kardesimde okudugu bir kac kitaptan sonra acayip bir norvec sevdasina tutulmus. umarim tatil iyi gecer donuste detaylari bekliyorum. Belki bizde yapariz boyle birsey. sevgileerr

Evren Yasa dedi ki...

Evet Ececcim, ben de niyet etmeden once bilmezdim ama super bir ulkeymis, biz gidelim gelince deneyimleri anlatiriz.

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş ve bende deneyeceğim. Ellerinizle saglik