Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Seftalili Turta

Heralde Turkiye'de olsam her ay hem Sofra hem Lezzet dergilerini alirdim.. saatlerce tariflere bakip, yeni lezzetler icin ilham alabilirdim. Bu tart da o sekilde olustu. Umarim begenirsiniz.

Malzemeler
Tart hamuru icin
2 su bardagi un
1 su bardagi pudra sekeri
1 yumurtanin sarisi
150 gr tereyagi

Dolgu malzemesi icin
2 seftali
3 yumurta
2 yemek kasigi iri cekilmis badem
4 yemek kasigi iri cekilmis antepfistigi
1 su bardagi cekilmis ceviz
2 corba kasigi seker
2 yemek kasigi tereyagi
2-3 yemek kasigi sut kremasi
Tarcin
Yarim limon suyu

Tart jolesi
1-2 damla sari gida boyasi

Yapilisi
Tereyagini pudra sekeri, yumurtanin sarisi ve unla bir kaba koyup puruzsuz bir hamur elde edene kadar yogurun. Un miktari az gelirse ele yapismayan bir hamur elde edene kadar belki 1-2 kasik daha ekleyebilirsiniz. Strec folyoya sarip buzdolabinda bekletin.

3 yumurta, kuru yemisler, tereyagi ve tozsekeri krema ile birlikte robota alip pure haline gelene kadar cekin. Seftalileri ince ince dilimleyip, tarcin ve limon suyunu karistirip dilimlerin ustune gezdirin.

Hamuru merdane ile acip 26 cm'lik kalibi yagladiktan sonra kenarlarindan yukselterek yerlestirin. Dolgu malzemesini hamurun icine yayin. 180 dereceye isitilmis firinda 15 dakika pisirin. Firindan cikarip seftali dilimlerini ustune dizin ve 15 dakika daha pisirin.

Tart jolesini tarife gore pisirip gida boyasini ekledikten sonra, ilinan seftalilerin ustune her yerini kaplayacak sekilde yayin. Buzdolabinda bir gece bekletip servis yapin.

Afiyet olsun.

6 yorum:

Behiye dedi ki...

Evrenciğim turta çok nefis gözüküyor. Ellerine sağlık. Tatil konusunda özeniyorum size gerçekten, ne güzel geziyorsunuz. Avrupa'da görülecek yer çok ve mesafeler daha yakın. İyi tatilller şimdiden. Yalnız burada da yaygın olan bu kabinlerdeki tatillerin beni korkutan kısmı böcekler:( Umarım karşılaşmazsın fazla, tabii benim gibi fobin varsa...Sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Sevgili Evren
Ben de aynen senin gibi dusunuyorum, ilk ciktigindan beri Sofra dergisini cok begeniyorum ve Turkiyeye her gidisimde bir iki sayisini alip getiriyorum. Tarif eminim cok guzeldir dergide ama sen de hakkini vermissin, tam da orada yayinlanmaya layik bir sey olmus. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Evren, Sofra dergisini ufak bir ücret karşılığında www.hepoku.com adresinden takip edebilirsin, bilgine:)

Evren Yasa dedi ki...

behiye cok tesekkur ederim. norvecte cok bocek yokmus soguktan dolayi bakalim nasil olacak, ha bi de biz cadirda kaliyoruz o yuzden heralde daha sansliyiz :)

Nukhet, ne guzel seyler yazmissin cok mutlu oldum.

Angel, bilgilendirdigin icin cok saol haberim yoktu bu siteden.

Selen dedi ki...

Şeftaliler turtadan fırlayacakmış gibi, o kadar nefis görünüyor ki ellerine sağlık. Bu arada Norveç kampından dönünce izlenimlerini beklioruz. Fotoğraftaki gibiyse harika olmalı Evrencim..

Evren Yasa dedi ki...

Tesekkurler Selen, Turkiye'deki yumusak seftalilerle eminim daha guzel olur, burdakiler elma gibi, gerci ben oyle de yemeyi seviyorum ama benim disimda kimse yuzune bakmiyor burada :)

Norvec donusu, her seyi anlatacagim soz :)