Salı, Kasım 13, 2007

Ahududu (Frambuaz) Receli

YE-28 GELENEKSEL KIS HAZIRLIKLARI

Tamam bastan kabul ediyorum pek geleneksel bir kis hazirligi degil ama bu seferlik yeni birseyler denemis olan bu blogcuyu kirmayin diyorum. Bu etkinlige ev sahipligi yapan Mahzun Prenses'e de simdiden kolay gelsin..

Ahududu recelini oldum olasi ben cok severim ama Norvec'ten dondukten sonra daha bir sever oldum. Oradan aldigimiz lezzetli ahududu recellerinin yanina bile yaklasamadi buradan aldiklarim.. Burada neredeyse butun recellerde pektin kullandiklari icin jolemsi akmayan bir recel oluyor. Bu da bizim damak tadimiza pek uymuyor.

Asagida verecegim tarif hem kolay hem cok lezzetli. Ben 250 ml ahududu kullanarak yaptim, hem taze taze yeniden yaparim diye hem de olculerle oynayip dogru orani bulabilirim diye.. 250 ml ahududuya 250 ml seker kullandim. Hem esim hem deneyenler tadi biraz cok tatli demekle birlikte receli begendiler. Bir dahaki yapisimda seker miktarini 200 ml e dusurmeyi dusunuyorum. Aklinizda olsun.

AHUDUDU RECELİ


Malzemeler
250 ml dondurulmus ahududu
250 ml seker

Yapilisi
Meyveleri yaklasik yarisini elimle birkac parcaya ayirdim. Dondurulmus meyve kullandigim icin cok kolay oldu. Diger yarisini da oldugu gibi biraktim. Dondurucudan cikarip parcalama islemi tamamlandiktan sonra hepsini kucuk bir tencereye aldim. Ustlerine de sekeri serptim. 1 saat bekledikten sonra zaten ahududular iyice sulanmisti. Orta ateste kaynamasini bekledikten sonra altini iyice kistim yaklasik 5-10 dakika daha pisirdim. Kivamini anlayabilmek icin de onceden buzluga koydugum tatli kasiklarini kullandim. 5 dakika daha pisirdikten sonra buzlukta iyice sogumus olan tatli kasiginin ustune birkac damla recel dokup kivamini kontrol ettim. Arzu ettiginiz kivama geldiginde altini kapatin ve uygun bir kavanoza aktarin.

Afiyet olsun.

12 yorum:

Melek* dedi ki...

reçeli çok severi ahududuyu hiç denemedim ellerine sağlık
görüşmek üzere

Yasemin dedi ki...

recel cok guzel gorunuyor ellerine saglik.. lakin benim anlamadigim sogumus kasikta kivami nasil anladin?? yani neden sogumus kasik? nasil bir kivam :D ben accik recel yapimi konusunda cahil oldugumdan kusura bakma :D

Yesim dedi ki...

Evrencim, rengi de kıvamı da burdan bakınca pek güzel gözüküyor, ellerine sağlık..

Yaren dedi ki...

Ne kadar süper görünüyor.Rengine bayildim.Tadida cok sahanedir ama rengi harika.Ellerine salgik.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Aynı tarifle katılmışız bu etkinliğe. :)
Ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor...

Unknown dedi ki...

dondurulmuş meyveyle reçel yapmak hiç aklıma gelmezdi doğrusu. pekte nefis duruyor. denemeye değer...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ellerinize saglik görüntü mugtesem, bende cok severim ahududu recelini hep hazir alirim ama kendim yapmanin vakti geldi galiba...
sevgiler.

Adsız dedi ki...

selam reçel nefis görünüyor elinize saglık....

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık, en sevdiğim reçeldir. Hatta biraz ekşi yapıp ekmeksiz kaşıklamaya bayılırım.
Selamlar...

Adsız dedi ki...

selam bayıldım yarın ilk işim ahududu almak:))))

Evren Yasa dedi ki...

Ustteki yorumlara nedense cevap yazmamisim ama simdi yazayim en azindan soguk kasik olmasinin sebebi soguyunca kivaminin nasil olacagini hemen kestirebilmek icin.

cahide dedi ki...

merhaba,reçeli tarifinize göre yaptım çok güzel oldu,dediğiniz gibi şekeri biraz daha az kullanabiliriz ,
ayrıca kaşığı dondurucuya koyup denemek öneriniz de süperdi ilk kez reçel yapıyor olmama rağmen sayenizde uzun yıllardır bu işi yapıyormuş izlenimi verdim :) ,elinize sağlık