Pazar, Şubat 22, 2009

Balkabakli baklava


Daha once size yazmistim bu tarifin pesinde oldugumu.. Ama onceki denemeler basarisiz olmustu bildiginiz uzere.. Bu ise birlikte giristigimiz arkadasim gecen hafta tarifi bilen biriyle birlikte yaparak ogrenmis, dun de birlikte denedik. Sonuc basarili, ancak fotograf cekemedim.. Nedense canim istemedi ama ben simdi tarifi buraya yaziyorum.. Hem kendim icin, hem denemek isteyenler icin.. Bir dahaki sefere puf noktalari unutmamak lazim.

Malzemeler
1 paket baklava yukfasi (burada yunan markalari var ama sanirim artik Turkiye'de de marketlerde bulmak cok kolay bunu, buradaki paketlerin icinde 7-8 adet dikdortgen seklinde cikiyor)
1,5 kg balkabagi, rendelenmis
350 gr cekilmis ceviz
8-10 yemek kasigi seker (baklavanin icine)
60-70 gr tereyagi (eritilmis)

serbeti icin
2 su bardagi seker
4 su bardagi su
yarim limon suyu

Yapilisi
Oncelikle serbet icin su ve sekeri kaynatin, limon suyunu ekleyin ve 1-2 dakika sonra ocaktan alin, sogumaya birakin.

Oncelikle baklava yufkasini iki tane ustuste gelecek sekilde serin, ustune bol bol balkabagi serin. Yufka gozukmeyecek sekilde balkabagi koyulduktan sonra yeterince ceviz ve 1-2 yemek kasigi seker de ustune gezdirildikten sonra rulo seklinde sarilir (cok siki ya da cok gevsek olmadan). 2 parmak kalinliginda kesilir ve tepsiye dizilir. Kabarmiyorlar, cok siki siki olmadan yanyana dizebilirsiniz.

Butun yufkalar bu sekilde bitirildikten sonra, 175 dereceye isitilmis firina verilir. 15-20 dakika sonra tereyagi kasikla hepsinin ustune tek tek surulur. Tamamen kizarip, balkabaklarinin rengi donene kadar pisirilir. Neredeyse yanmaya yakin olmasi gerekiyor balkabaklarinin, tabi dikkat edin yakmayin.. Sonlara dogru firinin isisini 185-190 dereceye cikarabilirsiniz, ben hep orta rafta pisirdim ve yaklasik 1-1.5 saat suruyor tamamen pismesi.

Firindan cikardiktan 5 dakika sonra, soguga yakin ilik serbeti (kesinlikle cok sicak olmasin, hamur olur tatli) tatlinin ustune yavas yavas dokun. Serbet fazla gelebilir, ilk seferde yarisini tatliya dokun, sonra eger gerekli gorurseniz, serbeti hafif ilitip ertesi gun ya da birkac saat sonra tekrar tatlinin ustune dokebilirsiniz. Ama genel olarak iki uc yemek kasigi serbet bir parca tatli icin yeterli oluyor.

Afiyet olsun, bir dahaki sefere fotograf da ekleyecegim.. Benim cok hosuma giden bir tatli oldu, hem hafif hem lezzetli.. Umarim deneyip begenirsiniz.

fotograf flickr.com'dan..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Eminim çok lezzetli olmuştur.Balkabağı içine girdiği herşeye bambaşka bir lezzet veriyor doğrusu.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba evrenciğim.
balkabağını çok severim, çokda denemeler yaparım.
ama baklavasına denk gelmemiştim.
line sağlık :)
sevgiler.