Salı, Ağustos 25, 2009

Otlu Tereyagi

Haftasonu iftara gelen misafirlerim icin evde pide yapmistim. Onun yaninda atistirmak icin neler yapilabilir diye bakinirken, boyle bir fikir geldi aklima.. Sicacik pidenin yanina, ya da firinda pisirilmis balik ustune ya da sabah kahvaltilarina beyaz peynirle cok guzel olur diye dusunuyorum..

Otlu Tereyagi

150 gr tereyagi
1/2 cay kasigi tuz
1 tatli kasigi pul biber
1 yemek kasigi kiyilmis dereotu
1 yemek kasigi kiyilmis maydanoz
1 tatli kasigi ince kiyilmis taze sogan
Yarim limon kabugu (ince rendelenmis)

Oda sicakligindaki tereyaginin icine diger tum malzemeler eklenir, catalla karistirilir. Pisirme (yagli) kagidina sarilip rulo yapilir. Buzdolabinda katilasana kadar bekleyip, bicakla dilimlenir.

Afiyet olsun.

2 yorum:

handan dedi ki...

Öncelikle sana ve bütün gurbetteki vatandaşlarımıza hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Otlu ürünlere de bayılırım.
Tabaktaki dilimlerin görüntüsüne ise en yüksek puanı veriyorum....Ellerine sağlık. :)))

Daha önce bende bu tarifin soğansız olanını tulum peyniri ile denemiştim.

Evren Yasa dedi ki...

Saol Handancim, guzel dileklerin icin..

Ben de cok severim otlu olan herseyi.. ozellikle sarmisak da varsa icinde..

Tulum peyniri ile de eminim cok guzel olur..senin de ellerine saglik.