Pazartesi, Ağustos 24, 2009

Tavsiye: Okunacak ve izlenecek :)


Izlemeye firsatiniz oldu mu bilemiyorum ama "Zeitgeist" isminde 2007 yapimi bir belgesel var.. Birbirinin devami olmayan iki bolumden olusuyor.. Ilki Hristiyanlik, 11 Eylul olaylari ve Amerika'nin ekonomik sebeplerle giristigi olaylarla ile ilgili.. Ikinci bolumunde ise dunyadaki para duzeni (Chicago Federal Rezerv Bankasi tarafindan yayinlanmis Modern Para Carki' adli raporu esas alarak) ve dunyada gelismemis ulkelere yapilan ekonomik suikastlar ile ilgili.. Sonunda da bu sisteme alternatif olarak gelistirilmis, kabaca global komunizm seklinde yorumlanabilecek bir proje anlatiliyor. Ismi de Venus Projesi.. Kaynaga bagli ekonomizm seklinde de aciklaniyor.

Siddetle oneriyorum ikinci bolumu mutlaka izleyin. Turkiye'de oynanan oyunlari da daha yakindan anlama firsati bulacaginiza inaniyorum.. Tabi anlatilan herseye de inanmayin.. Sonucta birileri tarafindan yapilmis subjektif bir yapim.. Herseyin de %100 dogru oldugunu dusunmuyorum anlatilan.. Ama gene de gozlerimizi acmasi acisindan faydali..

Eger Ingilizce biliyorsaniz, John Perkins'in Bir ekonomik suikastcinin itiraflari (Confessions of an economical hit man) adli eserini de tavsiye ediyorum.. okuyunca beni daha iyi anlayacaksiniz.. ama anlamanin cozume hic yardimci olmadigini da bastan belirteyim.. Oylesine elimiz kolumuz baglanmis sekilde ki, bir ic yangisi disinda baska bir hissedeceginizi zannetmiyorum..

Simdilik benden oneriler bu kadar..

Unutmadan, bir de su yaziya bir goz atin: Yilmaz Ozdil'in Kirmizi Plaka adli kose yazisi

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Zeitgeist'ı bir kaç kez izledim ve etrafıma da yaydım..Evet, farkındalığı artırma açısından kesinlikle yararlı, ancak dediğiniz gibi, ne yazık ki çözüm yolunda yapabileceğimiz pek bir şey olmadığı konusunda da farkındalığımız aynı oranda artıyor :((( Ben de size ''Home'' belgeselini izlemenizi öneriyorum. Muhteşem bir görsel şölen. Özellikle sonuna kadar mutlaka izlenmeli, ve üzerinde düşünülmeli. Yaşamla ilgili bazı seçimlerinizi değiştirmenize yol açıyor gerçekten.