Çarşamba, Kasım 25, 2009

Unu az cikolatasi cok sufle kek


Gene Megi'nin super tariflerinden biri daha.. Tarifin ingilizcesi de mevcut.. Bu guzel cikolata solenini mutfagima kazandirdigi icin kendisine cok tesekkurler..

Malzemeler
4 yumurta
3 yemek kasigi seker
250 gr en az %60 kakao oranli cikolata
200 ml krema
1 yemek kasigi un
1 cay kasigi kabartma tozu
Yarim cay kasigi tarcin
2 yemek kasigi cekilmis findik
1 kase ahududu

Yapilisi
Yumurtalar sekerle azicik cirpilir. Cikolata benmari usulu ya da mikrodalgada dusuk gucte eritilir. Cirpilmis yumurtalara krema ve kakao eklenir, karistirilir. Ustune un, kabartma tozu, tarcin ve findik eklenir. Dusuk devirde karistirilmaya devam edilir. 20 cm'lik kelepceli kalibin tabanina yagli kagit serilir, kenarlari yaglanir. tabana ahududular rastgele yerlestirilir. Ustune de hamur dokulur ve 185 dereceye isittigimiz firinda pisirilir. En son olarak ben ustune biraz daha cekilmis findik serpistirdim. Piserken, oncelikle ustu catlayacak, kabaracak, kurdan testinden gecince firindan cikarilacak ve kabarikligi sonecektir. Ister sicak, ister soguk mis gibi bir fincan kahve ile servise edilecek :) ama nescafe olmasin mumkunse..

Afiyet olsun simdiden, yapimi kolay kendisi leziz bir tatlidir. Sufleye benziyor ama bence daha lezzetli. Isterseniz ahududu olmadan da yapabilirsiniz. Orjinal tarif oyleydi hatta.

3 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Bu nefis bir tarif yaa!!!Harikasın:)

Gizem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Evren Yasa dedi ki...

Gizem sana yasakliyorum benim blogu, bir sure bakma walla, uzuluyorum sonrasinda.. hamilesin hem, yapabiliyor musun evde?