Salı, Ocak 05, 2010

Portakalli Kek


Malzemeler
4 yumurta
10 yemek kasigi seker
12 yemek kasigi un
2 cay kasigi kabartma tozu
Yarim su bardagindan bir parmak eksik portakal suyu
1 portakal kabugu rendesi
Yarim fincan siviyag (turk kahvesi fincani)
1-2 yemek kasigi file badem

Surubu icin:
2 portakal suyu
2 portakal kabugu rendesi
5 yemek kasigi seker
2 yemek kasigi beyaz porto (beyaz sarap da olur, hic alkol koymasaniz da olur)

Yapilisi
Yumurtanin sarilari ile seker ve portakal kabugu rendesi seker eriyene kadar karistirilir. Yumurta beyazlari mikserle kar haline gelene kadar cirpilir. Iki karisim karistirilir. Un ve kabartma tozu eklenir. Mikserin dusuk devrinde karistirilir. En son portakal suyu ile siviyag eklenir, son kez hersey karisana kadar birkac kez daha cirpilir. Kalip yaglanir. Tabanina file bademler serpilir.

180 dereceye isittiginiz firinda ustu kizarana, kurdan testinden gecene kadar pisirilir. Kaliptan dikkatlice cikarilir ve sogumasi icin kenara alinir.

Kek soguduktan sonra, surup icin gerekli tum malzemeler (porto haric) birlikte kaynatilir. Eger alkollu bir icecek (beyaz porto ya da beyaz sarap gibi) kullaniyorsaniz surup icin, bu asamada eklenir. Kekin ustune dokulur.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sagli nefis bir kek olmus

iPeK dedi ki...

ellerine sağlık bu keki çok seneler önce yemiştim çok lezzetli bulmuştum,şimdi senin yaptığını görünce anımsadım,en kısa sürede yapacağım.

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

ellerine sağlık bende çok sık yaparım şarap hiç denememiştim sevgiler

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Güzel arkadaşım, sayfama gelirimisin, bütün dostlarımı kapsayan ödülüm ve yazım var, buna ortak olursan beni çok mutlu edersin, güzel bir hafta sonu diliyorum canım, sağlıkcakla kal.