Cumartesi, Ocak 16, 2010

Porsiyonluk Flan


Daha onceden burada yaygin sekilde yapildigi uzere, tart hamuru icinde pisirilmis halini yazmistim sizin icin su linkte. Aslinda bizim bildigimiz krem karamelin karamelsiz hali.. Bu sefer yaptigimda sadece krema kismini hazirlayip firin kaplarina bosaltip pisirdim. Yumurtali tatlari seviyorsaniz, hem kolay hem leziz.. Simdiden afiyet olsun..

Malzemeler
6 yumurta
600 ml sut
140 gr seker
2 paket vanilin
biraz toz seker (ustlerine serpistirmek icin)

Yapilisi
Sut, seker ve vanilin kaynatilir. Yumurtalar cirpilir. Kaynayan sutten yumurtalara kepce ile yavas yavas dokulur, bir yandan cirpilmaya devam edilir. Firin kaplarina bolusturulur (benim 8 adet oldu). Su dolu bir firin tepsisinin icinde 180 derecede pisirilir. 15-20 dakika sonra ustlerine cok az seker serpistirilir. Krema sertlesip ustleri kizarana kadar pisirilmeye devam edilir. Sogutulup buzdolabina alinir.

Afiyet olsun.


2 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerınıze sağlık az şekerli çok hoş bir tat ..
Sevgilerle ..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Aldım bu tarifi çok değişik ilk defa duydum.Ellerinize sağlık.