Çarşamba, Ocak 27, 2010

Surpriz gezi ve bir mim

Bu fotograf Pazartesi gunu Sabiha Gokcen Havaalaninda cekildi. Nasil kar yagdi, nasil soguk yapti hava belli degil. Boyle bir havada ucmayi kimse istemez ama mecburen geldik Bruksel'e.. Gerci ucus esnasinda hicbir problem olmadi, sadece yerde 2 saat rotar yapti ama o da problem degil. Neden Istanbul'daydin diye sorarsaniz, surpriz yapmak amaciyla Istanbul'a gitmistim 3-4 gunlugune.. Uzun yillardan sonra bu kez kendi dogumgunumde annem, babam, ablam, enistem ve yigenimle birlikte olmak istedim. Kisa ama guzel bir surpriz oldu. Yigenim kocamannn olmus, onunla gecirdigim her andan olesiye zevk aldim. Yeni yeni konusuyor, kelimelerin bazilarini tam bazilarini yarim yamalak soyleyerek bizi mest etti. O kadar cok oynadik ki birlikte o da bana cok alisti. En sevdigi bebegi kucagima alip ne zaman oynamaya baslasam, nerede olursa olsun kosa kosa yanima gelip, elimden bebegi alip yere atiyordu. Nasil kiskanclik, nasil kiskanclik.. Sevdiklerini paylasamiyor ama onun disinda elindeki tek lokmasini bile birisi isterse hemen uzatiyor. Mandalinalari soyup soyup bizi besledi. tam bir kivircik kuzu..

Uzun zamandir bloglararasi mim oyunlarina katilmamistim ama sevgili Sibel'in mimine duyarsiz kalamadim. Aslinda pek kendim hakkinda yazmayi seven biri degilimdir ama beni okuyanlarin biraz daha yakindan tanimasi icin hakkimda 7 ilginc seyi yazmaya karar verdim..

1) Genel olarak hayvanlardan korkuyorum. Bu huyumdan nefret ediyor olmama ragmen, hicbirine yaklasip da sevemiyorum. Kedi ve kopeklerin bacaklarima surunmesinden cok huylaniyorum, temelde onlardan bu yuzden korkuyorum. Kuslarin ise kanat cirpmasi beni rahatsiz ediyor, sanki gozumun icine gireceklermis gibi. Burada yasarken, sokak kedisi ve kopegi olmadigi icin sorun yok ama Istanbul'dayken cok korku dolu anlar yasayabiliyorum.. Kesinlikle bu korkunun ustesinden gelmeliyim biliyorum ama henuz nasil yapacagimi bilmiyorum.

2) Kim olursa olsun kavga etmektense, bir sekilde ortak paydada bulusmayi tercih ediyorum. Hassas bir ic huzurum var ve bozulmasindan kesinlikle hoslanmiyorum. O yuzden alttan alabilecegim noktalarda uyum saglamayi tercih ederim. Ama bunun surekli tek tarafli surmesi de beni rahatsiz eder ya da bunun kullanilmasindan hic hoslanmam.

3) Elislerini cok severim. Ellerimle birseyler yaparken, kafamin da onunla mesgul olmasi beni cok rahatlatir; tamamen stresi insan bunyesinden desarj eden bir aktivite benim icin.. Hazir alinan herseyden ziyade el ile yapilmis emek verilen seylere cok deger veririm. Bu yuzden sevdiklerimin elleriyle hazirladigi danteller, ortuler, ahsap isleri benim icin cok cok ozeldir. Cok severek kullanirim.

4) Kahve ve cikolata ikilisine hicbir zaman hayir diyemem..

5) Takdir edilmeyi cok severim, ne konuda olursa olsun yaptiklarimin begenilmesinden cok hoslanirim. O yuzden de yaptigim herseyi duzgun yapmaya calisirim, genelde basari odakliyimdir.

6) Kucukken hep ablamla yarisirdim kendi capimda. Annemler ona neyi yapma diyorlarsa hayatta yapmazdim, neyi yap derlerse de kafami ondan kaldirmazdim ki annemler beni daha cok sevsin. Yani yarisin amaci benim icin annem ve babam tarafindan daha cok sevilmekti. O yuzden de her zaman cok soz dinleyen biri olarak bilindim ama aslinda amacim baskaydi :)

7) Yeni yerler, yeni insanlar, yeni kulturler, yeni tatlar kesfetmeyi cok severim. Dunyada o kadar cok guzellik var ki; onlardan habersiz kendi kabugumda yasamak beni korkutur. Yenilikleri cok severim.

Genelde bende biter mim ama yazmak isteyen herkes kendini mimlenmis sayabilir :)

Bu arada annemin tablolarini yayinladigim bloga yeni seyler ekledim..

Yeni tablolar icin tiklayiniz.. Aslinda yeni degil de yeni eklenmis diyelim..


2 yorum:

Sibel dedi ki...

Canım doğumgünün kutlu olsun. Cumartesi günüydü biliyorum, aklımdaydı sana bir mail atmak ama o gün ne işe gelebildim ne de elektrik kesintisi olunca battaniye altından kalkabildim. Gördüğüm en soğuk gündü şimdiye dek herhalde:) Neyse teşekkürler paylaştıkların için. Yeni tariflerini de bekliyorum!
Sevgilerimle...

Evren Yasa dedi ki...

tesekkur ederim Sibelcim, cok saol. ne kadar ince dusuncelisin. hatirlaman bile yeterli, saolasin.

Yeni tarifler insallah ben de denemek ve paylasmak istiyorum ama sana yazdigim gibi tezimle mesgulum oldukca, ama umarim zaman ayirabilirim yakinlarda..