Pazartesi, Mart 29, 2010

Aglayan Pasta

Coktandir yapmak istedigim bir pastaydi bu.. Baska bloglarda gordukce cok hosuma gidiyordu.. Ozellikle yanlarindan akan cikolata sosu cok kiskirtici bence.. Tabi her zamanki gibi kendime gore uyarladim. Hatta herhangi bir tarifi kullanmak yerine, daha once bircok kez yaptigim islak kekimden yaptim. Ama baslangicta kenara ayirdigimiz 1 su bardagini yarim su bardagina dusurdum. Un miktarini da biraz artirdim. Ha bir de tabi icine konserve kiraz koydum. Burada krebin yaninda bazen getiriyorlar isitilmis konserve kiraz ve dondurma, epey de guzel oluyor.. Siz buzluktaki visneleri de kullanabilirsiniz.. ya da hic meyve koymasaniz da olur.. Keyfinize gore artik.. Agirmis izlenimi veren ama hafif, meyvesiyle kremasiyla sosuyla tam bir pasta oldu.. Itiraf ediyorum bu pastayi kendim icin, kendimi simartmak adina haftasonu gelen misafirleri bahane ederek yaptim. Ama neyse ki misafirler de benimle ayni fikirde oldular :) Ismini de kendini de sevdik biz bu pastanin..

Fotograf koca kekin son dilimine ait.. O yuzden kiyidan koseden bir dilim.. Artik kusura bakmayin..

Malzemeler
(16 dilim icin)
4 yumurta
1 su bardagi seker
2 yemek kasigi kakao
1 su bardagi sut
3/4 su bardagi siviyag
300 ml un
2 yemek kasigi cekilmis findik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kasigi damla cikolata
1 buyuk kase konserve kiraz (suyu iyice suzulmus, cekirdekleri cikarilmis)
1 paket krem santi + tarife gore sut (160 ml -paketin arkasini kontrol edin)
1 paket cikolata sosu + tarife gore sut (500 ml sut)

suslemek icin file badem

Yapilisi
30 cm x 30 cm'lik bir kalip yaglanir. Konserve kirazlar tepsinin ya da borcamin dibine ustuste gelmeyecek sekilde yerlestirilir.

Yumurta ile seker cirpilir. Yag, sut ve kakao eklenir. Mikserle karistirilir. Yarim su bardagi bu karisimdan ayrilir. Kalan karisimin ustune un, cekilmis findik, kabartma tozu ve vanilya eklenir, mikserin dusuk devrinde cirpilir. Kaliba kirazlarin ustune yayilir. Hamurun en ustune de damla cikolatalar serpistirilir. Firin 180 dereceye isitilir. Kurdan testi ile pistigi anlasilana kadar kek firinda pisirilir. En az 30 dakika sonra kontrol edin. Firindan cikarinca kare kare kesin. Ustune yarim bardak ayridigimiz yumurtali karisimdan kasikla dokun. Sogumasi icin kenara alinir.

Krem santi pakete gore hazirlanir. Sogumus kekin ustune kasikla yayilir. Cikolata sosu hazirlanir. Iyice soguyana kadar arada karistirilir, boylece kabuk tutmaz. Iyice soguduktan sonra krem santinin ustune yayilir. Buzdolabinda bir gece en azindan iyice sogutulduktan sonra servis yapilir.

Afiyet olsun.. Bir fincan sicak kahve cok guzel oluyor.. Keske sevgili arkadasim Megi'nin bana hediye ettigi findik aromali filtre kahvemden olsaydi.. mis gibi.. yaninda kek olmasa da olur :)

Neyse hayalleri bir kenara birakip, isime geri doneyim..

2 yorum:

megi dedi ki...

Ilk firsatta kahvelerimizi beraber yudumlayacagiz. :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.