Pazartesi, Mart 15, 2010

Kolay Kek

Oldukca kolay bir kek bu.. Bir arkadasimin annesinin tarifi. Ben badem, findik ve kakao ekleyerek biraz tarifi degistirdim. Onlari cikarip sade bir kek de yapabilirsiniz. Baska malzemelerin oranlariyla oynamaniza da gerek yok. Benim esimin cok sevdigi leziz bir kek.. Onun tabiriyle duz kek :) Sade yapip icine portakal kabugu rendesi eklenerek de farkli bir lezzet elde edilebilir. Turkiye'deki pastanelerde satilan yumusak ve sunger keklere benzetiyorum ben..

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardagi seker
1.5 su bardagi un
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 kahve fincani sivi yag
1 yemek kasigi kakao (arzuya bagli)
1 yemek kasigi kirilmis findik (arzuya bagli)
Ustu icin 2 yemek kasigi file badem (arzuya bagli)

Yapilisi
3 yumurta sekerle iyice mikserle cirpilir. Sivi yag eklenir, karistirilir. Un, kabartma tozu ve vanilin eklenir ve mikserin dusuk devrinde cirpilir. Hamur ikiye ayrilir. Birine kakao eklenir ve karistirilir. Baton kalip yaglanir ya da yagli kagitla kaplanir. Altina findiklar atilir. Kakaolu ve sade hamurdan sirayla birer kasik eklenerek kaliba yerlestirilir. En uste de file bademler serpilir. 175 dereceye isitilmis firinda yaklasik 50 dakika pisirilir. Piserken sakin firini acmayin yoksa ortasi sonuyor. Tecrubeyle sabit.

1 yorum:

Sweety dedi ki...

evrencim merhaba. bu tarifi senden alıp bende denedim gercekten cok guzel. az yaglı olusu cok hosuma gitti. ve dedigin gibi pastanelerdeki o keke cok benziyor :D ellerine saglık...optuuum